Universidad de Chile: Recent submissions
Now showing items 741-760 of 72602
-
Ethical aspects in telemedicine. Literature review
Acta Bioethica; Vol. 30 No. 2 (2024): HUMANIZACIÓN, HUMANISMO, ÉTICA; 253-261. -
Desafíos en la especialización para gestión de datos de investigación en un contexto ético
Acta Bioethica; Vol. 30 No. 2 (2024): HUMANIZACIÓN, HUMANISMO, ÉTICA; 319-322. -
Comprehensive Methodology for Ethical-Clinical Analysis (CMECA): A new paradigm for resolving end-of-Life dilemmas
Acta Bioethica; Vol. 30 No. 2 (2024): HUMANIZACIÓN, HUMANISMO, ÉTICA; 207-218. -
Revisiting the Conceptual Aspects of Humanization and Dignified Treatment in Healthcare from an Ethical Perspective: A systematic review of the literature
Acta Bioethica; Vol. 30 No. 2 (2024): HUMANIZACIÓN, HUMANISMO, ÉTICA; 177-192. -
Exploring ethical principles and values in the surgical care of the geriatric patient: a humanized and emergent approach
Acta Bioethica; Vol. 30 No. 2 (2024): HUMANIZACIÓN, HUMANISMO, ÉTICA; 193-206. -
Humanización, humanismo, ética
Acta Bioethica; Vol. 30 No. 2 (2024): HUMANIZACIÓN, HUMANISMO, ÉTICA; 175-176. -
Privacidad de la información en la investigación social de naturaleza cualitativa: la transición hacia el mundo digital
Acta Bioethica; Vol. 28 No. 2 (2022): DESARROLLOS ACTUALES Y BIOÉTICA. -
Hacia una ética del cuidado en la educación musical: Entrevista a Guadalupe López Íñiguez
Átemus; Vol. 9 Núm. 17 (2024): julio; pp. 3-14. -
Editorial
Átemus; Vol. 9 Núm. 17 (2024): julio; pp1-2. -
De las calles al aula: Exploración de la práctica musical de mujeres desarrollada posterior al movimiento feminista de 2018 en Chile
Átemus; Vol. 9 Núm. 17 (2024): julio; pp. 15-37. -
Gestión de redes y espacios desde la marginalidad. El caso de Marta Canales
Átemus; Vol. 9 Núm. 17 (2024): julio; pp. 38-50. -
Sandoval Cisternas, Enrique. 2018. Terminología de teoría musical de pregrado utilizada por seleccionados instructores hispanohablantes en Chile: Desarrollo, similitudes, y limitaciones
Átemus; Vol. 9 Núm. 17 (2024): julio; pp. 53-55. -
Educación auditiva y lectoescritura musical. Estudios interactivos
Átemus; Vol. 9 Núm. 17 (2024): julio; pp. 51-52. -
A new curricular scenario in the Chilean special school: a consultation with the differential education teacher
Revista Saberes Educativos; No. 13 (2024): Julio-Diciembre; PP. 1-41. -
The decision of the youth of the municipality of Tehuitzingo to attend the Higher Secondary Level considering the scarce and precarious educational offer
Revista Saberes Educativos; No. 13 (2024): Julio-Diciembre; PP. 1-27. -
Comparative study of perception of quality of life in adolescent students of Higher Secondary Education with and without disabilities
Revista Saberes Educativos; No. 13 (2024): Julio-Diciembre; PP. 1-22. -
The construction of the “appearance in lack” of indigenous teachings in Mexico and Michoacán
Revista Saberes Educativos; No. 13 (2024): Julio-Diciembre; PP. 1-22. -
Early Childhood Education in Chile: Identifying advances, tensions and challenges from the implementation of public policies
Revista Saberes Educativos; No. 13 (2024): Julio-Diciembre; PP. 1-26. -
Analysis of the English oral discourse of intermediate English learners at a language teaching center
Revista Saberes Educativos; No. 13 (2024): Julio-Diciembre; PP. 1-9. -
Initial training and construction of teaching identity in preschool educators: an analysis from the gender perspective
Revista Saberes Educativos; No. 13 (2024): Julio-Diciembre; PP. 1-23.