Thoughts of Chilean Teachers about Teaching Career: evidence 2011-2019
Pensamiento del profesorado chileno acerca de la Carrera Docente: evidencias 2011-2019
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Venegas Traverso, Cristián | |
dc.date | 2021-12-31 | |
dc.date.accessioned | 2023-01-03T13:51:42Z | |
dc.date.available | 2023-01-03T13:51:42Z | |
dc.identifier | https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/1010 | |
dc.identifier | 10.31619/caledu.n55.1010 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/219265 | |
dc.description | The study reviews the scientific evidence produced in the period 2011-2019, regarding the thoughts of Chilean school teachers about teaching career. A qualitative methodology is developed with a design type systematic review, looking into reports, articles and research summaries produced between 2011 and 2019, finally selecting 34 sources. For analysis seven aprioristic categories were raised. The conclusions show a contradictory opinion about initial teacher training, a repeated need to link universities and schools, an important participation in cases of continuous training, a negative vision of Teacher Evaluations, a feeling of valuation from the educational community, but not from the State, and the discourse installed regarding work overload and burnout. | en-US |
dc.description | El estudio revisa la evidencia científica producida en el período 2011-2019, respecto del pensamiento del profesorado escolar chileno sobre la Carrera Docente. Se desarrolla una metodología cualitativa, con un diseño tipo revisión sistemática, indagando en reportes, artículos e informes de investigación producidos entre 2011 y 2019, seleccionándose 34 fuentes. Para el análisis se levantaron siete categorías apriorísticas. Las conclusiones manifiestan una opinión contradictoria sobre la Formación Inicial Docente (FID), la repetida necesidad de vincular universidad y escuela, una participación importante en instancias de formación continua, una visión negativa de la Evaluación Docente, un sentimiento de valoración de la comunidad educativa pero no del Estado, y el discurso instalado sobre la sobrecarga de trabajo y el agobio laboral. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Consejo Nacional de Educación | es-ES |
dc.relation | https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/1010/688 | |
dc.rights | Copyright (c) 2021 Calidad en la Educación | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 55 (2021): Revista Calidad en la Educación | en-US |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 55 (2021): Revista Calidad en la Educación | es-AR |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 55 (2021): Revista Calidad en la Educación | es-ES |
dc.source | 0718-4565 | |
dc.source | 0717-4004 | |
dc.subject | en-US | |
dc.subject | teacher competencies; teacher training; improvement; educational policy; teacher thinking; teacher discourse | en-US |
dc.subject | Educación | es-ES |
dc.subject | competencias del docente; formación de docentes; perfeccionamiento; política educacional; pensamiento docente | es-ES |
dc.title | Thoughts of Chilean Teachers about Teaching Career: evidence 2011-2019 | en-US |
dc.title | Pensamiento del profesorado chileno acerca de la Carrera Docente: evidencias 2011-2019 | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Calidad en la Educación
[0-9]{4}