Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 409
-
El mercado de los abogados y las abogadas. Evolución de titulados y tituladas en Chile 2009-2019
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 199-220. -
Legalidad y legitimidad de la asistencia obligatoria a clases teóricas y portafolios de evidencias en instituciones públicas de educación superior de Ecuador
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 283-304. -
Los centennials como un reto antiformalista para las Facultades de Derecho
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 11-28. -
Formative assessment in teaching profession ethics of future lawyers
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 97-116. -
The basic right to formal education for consumption as a mean of implementation of the consumer’s freedom of choice and of equality in establishment of contracts as well as of the collective and social right to environment protection
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 1 (2018); 35-58. -
An experience of continuous assessment in courses of the initial cycle of the undergraduatre Law Program at Universidad Católica de Temuco
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 2 (2018); 31-50. -
The Law Study in Ecuador: Analyzing the universities' curricula in 2018
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 2 (2018); 9-30. -
Pedagogical Project, An Agreement from the Perspective of the Institute of Contract Law
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 2 (2018); 71-90. -
Cinematographic language in teacher training: Ethics and a esthetics in education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 2 (2018); 123-138. -
Legal education and democractic education in Latin America: Student-run law reviews, the comparative experience and an Argentine case study, Lecciones y Ensayos magazine
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 2 (2018); 51-70. -
Innovation in Law’s teaching. Is it all about TIC?
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 2 (2018); 91-110. -
Emancipatory education in the perspective of Paulo Freire
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 2 (2018); 111-122. -
The teaching of law aimed at the development of creativity
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 No. 1 (2019); 5-22. -
Presentation
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 No. 1 (2019); 1-4. -
Gamification in legal education: Structuring elements applied in an experience
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 2 (2021); 241-262. -
The teaching-learning of the law through an institutional virtual platform: Incipient findings of the constructivism of Piaget, Vygotsky and Ausubel according to the perceptions of the informants
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 2 (2020); 143-166. -
Pedagogy of the question in Law teaching-learning, as methodological innovation to develop critical-complex thinking: Case Study
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 No. 2 (2019); 37-58. -
Textual classes in law education: description and guidelines for teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 1 (2020); 63-90. -
Critical qualitative research and law: analysis of its role in the Chilean academy and a case study
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 1 (2020); 149-176. -
Teaching innovation and ICT from the perspective of Law teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 2 (2020); 167-184.