Revista Signos: Estudios de Lingüística: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 200
-
Los neologismos desde una perspectiva funcional: correlación entre percepción y datos empíricos
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
La recategorización léxica. Nombres colectivos y nombres recategorizados como colectivos.
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
Nombres temporales: Hacia una clasificación según grados de abstracción
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
Los nombres rotuladores: un estudio de los rótulos cohesivos en artículos de investigación en inglés y español
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
Feedback practices in Humanities university classrooms: Teachers’ written digital comments and students’ writers profiles
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
On the computational representation of constructions: The place of locative constructions in a knowledge base
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
Assigning proficiency levels to the collocations of the ‘Diccionario de Colocaciones del español’
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
Metamorfological skills and their incidence on reading comprehension
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Didactics strategies to develop the narrative discourse in preschool children with Specific Language Impairment (SLI)
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
Self-reported strategy use and its variation according to proficiency among university learners of English as a foreign language
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Ideational grammatical metaphor: A key resource for advanced and academic literacy
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Favoring skills of learning to read in 5 and 6 years students
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Las relaciones de discurso. Duque, E. (2016)
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
‘La verdad (es que)’: Core and attenuating meaning
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Written and Spoken Language Development across the Lifespan. Essays in Honour of Liliana Tolchinsky. Perera, J., Aparici, M., Rosado, E. & Salas, N. (Eds.) (2016).
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Markers of politeness and impoliteness in student-teacher interaction in the discourse genre of emails
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
Noun cohesion in narratives written by basque students
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
Linguistic Configuration of Anglicisms from Twitter in US Spanish
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
Teaching to write an academic research paper through collaborative revision: The students’ perceptions
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
The effect of written corrective feedback in second language acquisition 
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto.