Revista Signos: Estudios de Lingüística: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 200
-
Digital texts of identity: A valuable tool for the study of identity construction and language learning in EFL
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Verb similarity: Comparative analysis between theoretical linguistics and corpus data
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
Critical reading skills in high school textbooks
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Malabarísticos and incuadrables: On some non-frequent neological processes for the formation of new adjectives
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
L2 learners’ use of communication strategies as affected by the task type
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
An associative method for Lesk-based word sense disambiguation
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto. -
Análisis comparativo de las consonantes del inglés americano y español mexicano para la enseñanza de la pronunciación del inglés asistida por computadora
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto. -
¿Nos hacemos un/una selfie con la/el tablet? Cross-Linguistic Lexical Influence, Gender Assignment and Linguistic Policy in Spanish
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Arguing by analogy: The emotion in the analysis of a socio-scientific issue
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
The construction process of the narrative discourse in preschool children
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Recontextualization of knowledge in Chilean textbooks
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
The linguistic expression of appraisal in judicial decisions: A contrastive study in French and Spanish
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto. -
Complexity, accuracy and fluency in oral performance of learners with different proficiency levels of English as L2
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Differences between males and females’ beliefs about English language learning
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
A four-category intervention analysis of EFL teachers’ Scaffolding Roles in Short-Focused Conversations
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
Experiential processes in narratives about daily situations written by primary schools students
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Performance in the quality of explanations and arguments in 8th Chilean graders
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Can we explain alternate verbs as a problem of polysemy? An experimental approach to causative-inchoative alternations
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Design and implementation of a dynamic spell checker for the intelligent tutoring system, ELE-TUTORA
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Neological Anglicized Phrases in Spanish: Calques and Loanwords
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto.