• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Perfomance Indicators of Teacher Training Programs: Evidence for Improving the Teacher Quality Assurance System in Chile.

Indicadores de resultados de las programas de pedagogía básica: evidencia para mejorar el aseguramiento de la calidad de los docentes en Chile

Author
Rivero, Rosario

Hurtado, Constanza

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/43
10.31619/caledu.n43.43
Abstract
The accreditation systems for teacher training programs generally combine input/process indicators with output/performance indicators. However, in Chile, the current national accreditation system of teacher training programs does not take into account output/performance indicators. The international context and the growing national demand for improving pre-service teacher education programs encourages us to explore and to expand the current quality indicators present in the teacher training programs. In this paper, indicators for teacher employment and retention rates of new teacher graduates are created and analyzed for their variance and coherence with the current accreditation system and with the institutional results on the teacher evaluation, INICIA.
 
Los sistemas de acreditación de Formación Inicial Docente (FID) combinan, generalmente, indicadores de insumos y procesos con indicadores de desempeño de sus egresados. Sin embargo, el sistema actual de acreditación de programas de Pedagogía en Chile no contempla evaluaciones de resultados propiamente tales en términos de logro de los propósitos formativos. El contexto internacional, sumado a la creciente exigencia nacional de mejora a la FID, motiva a explorar y expandir los actuales indicadores de calidad disponibles de las instituciones formadoras. En este trabajo se construyen indicadores de empleabilidad y retención de los egresados a nivel de institución y se analiza su varianza y coherencia con el actual sistema de acreditación y con los resultados institucionales en la evaluación docente INICIA.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB