• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Norms and perceptions about the academic career in Chile

Normas y percepciones sobre carrera académica en Chile

Author
Berrios, Paulina

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/201
10.31619/caledu.n28.201
Abstract
This article addresses what an academic career is and shows that, although there is an "ideal model†about the question, there are several ways to be an academic depending on different and individual experiences, age, gender and discipline, as well as the kind of institution the academic belongs to. There is also an analysis about other models for being academic in relation to the current normative ideal model which gives emphasis to scientific productivity in terms of research and publications. For the analysis it was necessary to review some literature on higher education and previous findings of the ongoing research "Norms and perceptions about the academic career. Reviewing the institutional context and the experience from Chilean universities teachers†.
 
El presente artículo discute qué es carrera académica, estableciéndose que, pese a existir un "modelo ideal†, en la práctica es posible encontrar una diversidad de modos de ser académico en función de las distintas experiencias individuales, edad, género y disciplina, así como tipo de institución al que el profesor pertenece. Se analizan también otros modelos de ser académico con relación al actual modelo ideal normativo, que establece como criterio de excelencia la productividad científica evaluada en términos de investigación y publicaciones. Para la discusión se revisa parte de la literatura especializada en educación superior y hallazgos preliminares de la investigación, actualmente en curso, "Normas y percepciones sobre carrera académica. Análisis del contexto institucional y de la experiencia del profesorado en universidades chilenas†.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB