Repairing the Harm of Digital Design Using a Trauma-informed Approach
Reparar los daños ocasionados por el diseño digital utilizando un enfoque informado por el trauma
Author
Eggleston, Melissa
Noel, Lesley-Ann
Full text
https://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/5876710.7764/disena.24.Article.7
Abstract
With increased awareness and mindful decisions, digital designers can repair the harm caused by digital design and improve the online experience of individuals who have been previously marginalized. This repair of poor design decisions, well-intentioned or out of ignorance, is necessary in a world where technology, exclusion, and trauma are pervasive. This article provides examples of digital harm that designers must acknowledge, understand, and avoid recreating. The concept of trauma-informed design is explained along with two practical approaches for designers to use to become more trauma-informed, and repair harm when creating websites, apps, and other digital experiences. Con mayor conciencia y reflexividad en la toma de decisiones, las personas que diseñan entornos digitales pueden reparar el daño causado por el diseño digital y mejorar la experiencia de quienes han sufrido marginación en línea. Este acto de reparación del daño ocasionado por malas decisiones de diseño —ya sea tomadas con buenas intenciones o por ignorancia—, es necesario en un mundo donde la tecnología, la exclusión y el trauma son omnipresentes. Este artículo ofrece ejemplos de daños digitales que diseñadoras y diseñadores deben reconocer, comprender y evitar reproducir. Se explica el concepto de diseño informado por el trauma y se presentan dos enfoques prácticos que las personas que diseñan pueden utilizar para informarse de mejor manera sobre el trauma y reparar el daño que ocasionan al crear sitios web, aplicaciones y otras experiencias digitales.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Teaching and methodological innovations in the design process: A study on the protocols of conceptual design with Design and Engineering Students
Guerrero Valenzuela, Mauricio. Base Diseño e Innovación; Vol. 4 No. 3 (2018): Design in Ibero-America; 278-289 -
Co-designing the project problem. Design participation at the local level and the use of linkography as a means to study design interactions
Aránguiz, Gonzalo; Opazo, Daniel. Revista 180; Núm. 42 (2018) -
Design Processes and Tools as Oppression? Rethinking our Design Practice for more Just Design Outcomes
Barcham, Manuhuia. Diseña; No. 22 (2023): Design, Oppression, and Liberation (2nd issue); Article.7