• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Diseña
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Diseña
  • View Item

Repairing the Harm of Digital Design Using a Trauma-informed Approach

Reparar los daños ocasionados por el diseño digital utilizando un enfoque informado por el trauma

Author
Eggleston, Melissa

Noel, Lesley-Ann

Full text
https://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/58767
10.7764/disena.24.Article.7
Abstract
With increased awareness and mindful decisions, digital designers can repair the harm caused by digital design and improve the online experience of individuals who have been previously marginalized. This repair of poor design decisions, well-intentioned or out of ignorance, is necessary in a world where technology, exclusion, and trauma are pervasive. This article provides examples of digital harm that designers must acknowledge, understand, and avoid recreating. The concept of trauma-informed design is explained along with two practical approaches for designers to use to become more trauma-informed, and repair harm when creating websites, apps, and other digital experiences.
 
Con mayor conciencia y reflexividad en la toma de decisiones, las personas que diseñan entornos digitales pueden reparar el daño causado por el diseño digital y mejorar la experiencia de quienes han sufrido marginación en línea. Este acto de reparación del daño ocasionado por malas decisiones de diseño —ya sea tomadas con buenas intenciones o por ignorancia—, es necesario en un mundo donde la tecnología, la exclusión y el trauma son omnipresentes. Este artículo ofrece ejemplos de daños digitales que diseñadoras y diseñadores deben reconocer, comprender y evitar reproducir. Se explica el concepto de diseño informado por el trauma y se presentan dos enfoques prácticos que las personas que diseñan pueden utilizar para informarse de mejor manera sobre el trauma y reparar el daño que ocasionan al crear sitios web, aplicaciones y otras experiencias digitales.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Teaching and methodological innovations in the design process: A study on the protocols of conceptual design with Design and Engineering Students 

    Guerrero Valenzuela, Mauricio. Base Diseño e Innovación; Vol. 4 No. 3 (2018): Design in Ibero-America; 278-289
  • Co-designing the project problem. Design participation at the local level and the use of linkography as a means to study design interactions 

    Aránguiz, Gonzalo; Opazo, Daniel. Revista 180; Núm. 42 (2018)
  • Design Processes and Tools as Oppression? Rethinking our Design Practice for more Just Design Outcomes 

    Barcham, Manuhuia. Diseña; No. 22 (2023): Design, Oppression, and Liberation (2nd issue); Article.7
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB