• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Quality assurance in the management of higher education institutions: expectations and challenges

Aseguramiento de la calidad en gestión de instituciones deeducación superior: expectativas y desafíos

Author
Silva, Cristóbal

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/269
10.31619/caledu.n24.269
Abstract
This article comments the study carried out by Professor Raul Atria for the Higher Council of Education of Chile (Consejo Superior de Educación, CSE), based on the self-evaluation reports of certain universities members of the Council of Presindents (Consejo de Rectores), under the pilot process of institutional accreditation recently developed by the National Commission for Accreditation (Comisión Nacional de Acreditación, CNAP), and discussed in the report "Management of Universities Belonging to the Council of Presidents" published in this same issue of Calidad en la Educación. The lessons that can be extracted from the pilot experience contribute useful background to appreciate their impact on the management of the accredited universities themselves, as well as on the challenges that the future accreditation processes must face, and the definitions that this demands in public policies on higher education.
 
Este artículo comenta el estudio realizado por el profesor Raúl Atria para el Consejo Superior de Educación (CSE), sobre la base de los informes de autoevaluación de algunas universidades integrantes del Consejo de Rectores acogidas al proceso piloto de acreditación institucional recientemente desarrollado por la Comisión Nacional de Acreditación (CNAP), y plasmado en el informe "La gestión de las universidades del Consejo de Rectores" , que se publica en este mismo número de Calidad en la Educación. Las lecciones que pueden extraerse de la experiencia piloto aportan antecedentes útiles para apreciar su impacto en la gestión de las propias instituciones acreditadas, también sobre los desafíos que deberán enfrentar los futuros procesos de acreditación y las definiciones que ello demanda en las políticas públicas sobre educación superior.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB