• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Individual factors and their effect on students outcomes. An Analysis of data from SIMCE TIC 2013

Los factores individuales y su efecto en los resultados escolares. Una medición a partir del SIMCE TIC 2013

Author
Mora, Freddy

Martínez, Jaime

Serrano, Gonzalo

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/481
10.31619/caledu.n48.481
Abstract
This paper presents the results of the study of "Individual factors and their effect on school results. An analysis of data from the Simce TIC 2013" among Chilean students. The objective of this research was to describe the relationships among the self-perception of ICT skills, the attitude towards its use, and the type of use, based on tenth-grade student results on the Simce TICS 2013. Through a set of statistical analyses, we identified factors associated with dimensions of ICT skills for learning, attitude towards use and types of use. The study's results suggest a relationship between the variables analyzed. The model explains 24.4% of the variance of the Simce TIC score.
 
Este trabajo presenta los resultados del estudio "Factores individuales y su efecto en los resultados escolares. Una medición a partir del Simce TIC 2013" en estudiantes chilenos. El objetivo de esta investigación fue describir las relaciones entre el tipo de uso, la autopercepción de habilidades TIC y la actitud frente al uso de las TIC, en relación con los resultados del Simce TIC 2013, en estudiantes chilenos de segundo año medio. A través de un conjunto de análisis estadísticos, se obtuvo como resultado la existencia de factores asociados a dimensiones de habilidades TIC para el aprendizaje, actitud frente al uso y tipos de uso. En cuanto a los resultados, es posible plantear que existe relación entre las variables analizadas en la investigación. El modelo explica el 24,4% de la varianza del puntaje Simce TIC.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB