• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Revista Reflexión e Investigación Educacional
  • View Item
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Revista Reflexión e Investigación Educacional
  • View Item

THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHER AS CONFLICT MEDIATOR: A SYSTEMATIC REVIEW

EL PROFESOR DE PRIMARIA COMO MEDIADOR DE CONFLICTOS: UNA REVISIÓN SISTEMÁTICA

Author
Salazar Gómez, Niny

Full text
https://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/7086
10.22320/reined.v7i1.7086
Abstract
The elementary school teacher plays the role of mediator in the school when conflict situations arise among his students. In this research, the scientific studies conducted in the last 5 years (January 2018-November 2022) that address the subject are collected, the interests of these works are categorized and the categories are conceptualized from an empirical study. This investigative tracking, is ascribed to the quantitative paradigm of documentary analysis of descriptive and exploratory type, it is an ex post facto study - naturalistic observation. The result was the need to document the role of the teacher as conflict mediator and the study of the taxonomy of conflicts in the field of education.
 
El profesor de primaria cumple el papel de mediador en la escuela cuando se presentan situaciones de conflicto entre sus estudiantes. En esta investigación se recogen los estudios científicos realizados en los últimos 5 años (enero 2018-noviembre 2022) que abordan la temática, se categorizan los intereses de estos trabajos y se conceptualizan las categorías a partir de un estudio empírico. Este rastreo investigativo, se adscribe al paradigma cuantitativo de análisis documental de tipo descriptivo y exploratorio, se trata de un estudio ex post facto- Observación naturalista. Obteniendo como resultado la necesidad de documentar el rol del docente como mediador de conflictos y el estudio de la taxonomía de los conflictos en el campo de la educación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB