• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item

The Innovation in the classroom: respect for the design and curriculum development.

La Innovación en el aula: referente para el diseño y desarrollo curricular

Author
Antonio Medina Rivilla; Universidad Nacional de Educación a Distancia

María Concepción Domínguez Garrido; Universidad Nacional de Educación a Distancia

Cristina Sánchez Romero; Universidad Nacional de Educación a Distancia

Full text
http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/15
Abstract
The  innovation  is  an  essential  activity  for  improving  the  teaching-learning process  and  provides  a  basis  for  the  design  and  curriculum  development. Improve  training  activities  and lay the foundation  for continued  transformation requires teacher attitude and practice generate new knowledge and professional training. The innovations for more than a decade have influenced the designs and update new curriculum processes defogged in training scenarios, confirming the close relationship between the innovative culture of training development processes. The  culmination  of  this  work  is  to  present  some  specific  models  that  drive innovation  in  new  design  centers  and  educational   practices  confirmed  by applying  an ad hoc questionnaire  answered  by a hundred  experts  in training processes in innovative educational programs and curriculum development in the classroom.  
 
La innovación es una actividad esencial para la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje y constituye una base para el diseño y desarrollo curricular. Mejorar las acciones formativas y sentar las bases para la transformación continua requiere del profesorado una actitud y una práctica generadora de nuevo conocimiento didáctico y profesional.Las innovaciones realizadas en la última década han incidido en la actualización de los diseños y en los procesos curriculares desempeñados en los escenarios formativos, constatándose que existe una estrecha relación entre la cultura innovadora de las aulas y el desarrollo curricular.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB