The Innovation in the classroom: respect for the design and curriculum development.
La Innovación en el aula: referente para el diseño y desarrollo curricular
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Antonio Medina Rivilla; Universidad Nacional de Educación a Distancia | |
dc.creator | María Concepción Domínguez Garrido; Universidad Nacional de Educación a Distancia | |
dc.creator | Cristina Sánchez Romero; Universidad Nacional de Educación a Distancia | |
dc.date | 2011-01-28 | |
dc.date.accessioned | 2019-04-12T16:28:31Z | |
dc.date.available | 2019-04-12T16:28:31Z | |
dc.identifier | http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/15 | |
dc.identifier.uri | http://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/26273 | |
dc.description | The innovation is an essential activity for improving the teaching-learning process and provides a basis for the design and curriculum development. Improve training activities and lay the foundation for continued transformation requires teacher attitude and practice generate new knowledge and professional training. The innovations for more than a decade have influenced the designs and update new curriculum processes defogged in training scenarios, confirming the close relationship between the innovative culture of training development processes. The culmination of this work is to present some specific models that drive innovation in new design centers and educational practices confirmed by applying an ad hoc questionnaire answered by a hundred experts in training processes in innovative educational programs and curriculum development in the classroom. | en-US |
dc.description | La innovación es una actividad esencial para la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje y constituye una base para el diseño y desarrollo curricular. Mejorar las acciones formativas y sentar las bases para la transformación continua requiere del profesorado una actitud y una práctica generadora de nuevo conocimiento didáctico y profesional.Las innovaciones realizadas en la última década han incidido en la actualización de los diseños y en los procesos curriculares desempeñados en los escenarios formativos, constatándose que existe una estrecha relación entre la cultura innovadora de las aulas y el desarrollo curricular. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | en | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Valparaíso | es-ES |
dc.rights | El/los autores/as otorgan licencia exclusiva y sin límite de temporalidad para que el manuscrito sea publicado en la revista Perspectiva Educacional, editada por la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Chile), a través de la Escuela de Pedagogía. | |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol 50, No 1 (2011): Desarrollo Cognitivo y Aprendizaje; 61-86 | en-US |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol 50, No 1 (2011): Desarrollo Cognitivo y Aprendizaje; 61-86 | es-ES |
dc.subject | innovation in the classroom, curriculum design, curriculum development, innovation of teaching-learning process, educational practices. | en-US |
dc.subject | innovación en el aula; diseño curricular; desarrollo curricular; innovación del proceso enseñanza-aprendizaje; prácticas educativas | es-ES |
dc.title | The Innovation in the classroom: respect for the design and curriculum development. | en-US |
dc.title | La Innovación en el aula: referente para el diseño y desarrollo curricular | es-ES |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
\([0-9]{4}\)