• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item

Teaching in the core of improving learning. Between the classic and current agenda of the Didactic.

La didáctica en el núcleo del mejoramiento de los aprendizajes. Entre la agenda clásica y actual de la Didáctica.

Author
Antonio Bolívar Botía; Universidad de Granada

Mª Rosel Bolívar Ruano; Universidad de Granada

Full text
http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/38
Abstract
 The article reviews the didactic tradition linked to curriculum input, to consider what role to play in a current agenda. With the "didaktik-renaissance" in anglo-saxon, with the theories of educational change that place in the classroom teaching practice at the heart of the improvement, we are in a good position to review the received tradition, its conjunction with the curriculum and reassess the didactics, according to the new demands of practice. The improvement happens when you develop good teaching processes at the classroom level. Hence the relevance, along with other factors described in the teaching methodology. A review of the topic in the last two decades, contrasting the Anglo and Spanish American literature 
 
El artículo hace una revisión de la tradición didáctica vinculada a la entrada del discurso curricular, para plantear qué papel puede desempeñar en una agenda actual. Con el renacimiento de la Didáctica europea en el ámbito anglosajón, junto a las teorías del cambio educativo que sitúan la práctica docente en el aula en el núcleo de la mejora, estamos en coyuntura adecuada para revisar la tradición recibida, su conjunción con la curricular y resignificar la Didáctica, en función de las nuevas demandas de la práctica. La mejora sucede cuando se desarrollan buenos procesos de enseñanza a nivel de aula. De ahí la relevancia, junto a otros factores que se describen, de la metodología didáctica. Se hace una revisión del tema en las dos últimas décadas, contrastando la bibliografía anglosajona y la hispanoamericana.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB