• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item

Unravelling the hidden side of English teaching in a university context: an overview of a group of teachers of English

Revelando el lado oculto de la enseñanza del inglés en un contexto universitario: la mirada de un grupo de docentes de inglés

Author
Claudio Heraldo Díaz Larenas; Universidad de Concepción

María Inés Solar Rodríguez; Universidad de Concepción

Full text
http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/43
Abstract
This paper approaches the perceptions that thirty university teachers hold aboutsome of the key components of the English teaching and learning process.Through a case study methodology, a semi-structured interview and journals areused to explore the participants‟ cognitive dimension. The data are analyzedthrough the semantic content analysis technique that allowed the organization ofthe information into dimensions, categories and subcategories. The results andconclusions outline the complexity of the participants‟ perceptions about howEnglish is taught in the context of an eighth region university.
 
Este artículo aborda las percepciones de treinta profesores universitarios sobre algunas variables didácticas del proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés. Mediante una metodología de estudio de caso, se utiliza una entrevista semi-estructurada y diarios autobiográficos para explorar la dimensión cognitiva de los participantes. Los datos entregados son analizados mediante un análisis de contenido semántico que permitió organizar la información en dimensiones, categorías y subcategorías. Los resultados y conclusiones esbozan la complejidad de las percepciones de los informantes respecto a cómo se enseña inglés en el contexto de una universidad de la octava región.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB