• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item

EXPLORING THE CURRICULUM OF SECOND LANGUAGE TEACHER EDUCATION (SLTE) IN CHILE: A CASE STUDY

Exploración del currículo de la formación inicial de profesores de segunda lengua en Chile: Un estudio de caso

Author
Maria Alba Barahona; The Australian National University

Full text
http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/261
Abstract
This  paper  explores  SLTE  curriculum  and  speci!cally  examines  the  course  structure  of  a  teacher education  program  in  Chile.  This  examination  is  done  through  a  Cultural  historical  activity  theory (CHAT) lens. CHAT is a theory of human development, which sees learning as a collective and mediated activity.  This  study  used  a  qualitative  research  design  analysing  a  complex  data  set.  The  analysis  of documents and participants' perceptions on the course structure revealed a constant tension between a developmental curricular model and a training model in which content knowledge competed with practical pedagogical knowledge. The !ndings also con!rm the tendency of English pro!ciency as the most prominent knowledge in this context.
 
El siguiente artículo explora el currículo de una carrera de pedagogía en inglés en Chile. Específicamente,este trabajo reporta el estudio cualitativo con una perspectiva sociocultural del modelo curricular examinando documentos y la percepción de la comunidad perteneciente al programa estudiado. Los resultados revelan un conflicto entre un modelo curricular basado en el desarrollo de habilidades y un modelo en la transmisión y adquisición de conocimientos. Asimismo, los resultados sustentan la tendencia de prominencia del dominio del inglés como el conocimiento fundamental en el currículodel futuro profesor de inglés     
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB