EXPLORING THE CURRICULUM OF SECOND LANGUAGE TEACHER EDUCATION (SLTE) IN CHILE: A CASE STUDY
Exploración del currículo de la formación inicial de profesores de segunda lengua en Chile: Un estudio de caso
Author
Maria Alba Barahona; The Australian National University
Abstract
This paper explores SLTE curriculum and speci!cally examines the course structure of a teacher education program in Chile. This examination is done through a Cultural historical activity theory (CHAT) lens. CHAT is a theory of human development, which sees learning as a collective and mediated activity. This study used a qualitative research design analysing a complex data set. The analysis of documents and participants' perceptions on the course structure revealed a constant tension between a developmental curricular model and a training model in which content knowledge competed with practical pedagogical knowledge. The !ndings also con!rm the tendency of English pro!ciency as the most prominent knowledge in this context. El siguiente artículo explora el currículo de una carrera de pedagogía en inglés en Chile. Específicamente,este trabajo reporta el estudio cualitativo con una perspectiva sociocultural del modelo curricular examinando documentos y la percepción de la comunidad perteneciente al programa estudiado. Los resultados revelan un conflicto entre un modelo curricular basado en el desarrollo de habilidades y un modelo en la transmisión y adquisición de conocimientos. Asimismo, los resultados sustentan la tendencia de prominencia del dominio del inglés como el conocimiento fundamental en el currículodel futuro profesor de inglés