• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item

Electronic european language portfolio (EELP) for language learning: analysis and proposals of improvement

Portafolio Europeo de las Lenguas Electrónico (E-PEL) para el aprendizaje de idiomas: análisis y propuestas de mejora

Author
Mario-Jesús Mira-Giménez; Escuela Oficial de Idiomas de Alicante

Full text
http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/398
Abstract
The aim of this paper is to analyze the use of the eELP (Electronic European Language Portfolio) for linguistic and strategic learning. This study was conducted in the Official Languages School in Alicante (Spain) in two groups of German students of B1.1-level. Moreover, the validity of e-PEL is studied as a tool for formative and summative evaluation. It has been observed that the performance of the Experimental Group registered a slight improvement, compared to the Control Group. We conclude, therefore, that from the educational point of view the e-PEL is beneficial for learning. However, improvements are needed in the management and publication of samples of learning and in the interaction with other users, as well as with the access from mobile devices through applications.
 
El objetivo de este artículo consiste en analizar el uso del e-PEL (Portfolio Europeo de las Lenguas Electrónico)para el aprendizaje lingüístico y estratégico. Este estudio se llevó a cabo en la EOI (Escuela Oficial de Idiomas) de Alicante (España)en dos grupos de alumnos de alemán de nivel B1.1. De igual manera, se estudia la validez del e-PEL como instrumento de evaluación formativa y sumativa. Se ha observado que el rendimiento del Grupo Experimental ha registrado una leve mejoría respecto al Grupo de Control. Se concluye, por consiguiente, que, desde el punto de vista didáctico, el e-PEL es beneficioso para el aprendizaje. Sin embargo, son necesarias mejoras en la gestión y publicación de las muestras de aprendizaje y en la  interacción con otros usuarios, así como en el acceso desde dispositivos móviles a través de aplicaciones.   
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB