• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item

Validity of student opinion survey in Venezuelan University

Validez de la encuesta de opinión estudiantil en Universitarios Venezolanos

Author
Emilse Durán-Aponte; Universidad Simón Bolívar

Diana Arias-Gómez; Universidad Simón Bolívar

Full text
http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/419
Abstract
The Student Opinion Survey (EOE) was validated in a Venezuelan university. The EOE measures the views and opinions of students on the development of each subject during the period. 410 students aged between 16 and 25 years participated voluntarily and enrolled in the subjects of mathematics and language for a trimester. Exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were used and the latter technique was applied to rival models to obtain evidence of construct validity, this reduced the scale from 19 to 18 items. The resulting model contributed 68.25% of explained variance and high levels of reliability (α ≤ 0.787). Criterion validity with the dimensions of mathematical and linguistic self-efficacy was assessed. Its use is advisable to measure student perception about teacher performance in each subject, seeking to achieve improvements in teaching and greater confidence in the formal education system.
 
Se validó la Encuesta de Opinión Estudiantil (EOE) en universitarios venezolanos. La EOE mide la opinión de los estudiantes sobre el desarrollo de cada asignatura cursada. Participaron voluntariamente 410 alumnos con edades entre 16 y 25 años, inscritos en las asignaturas de matemáticas y lenguaje durante un trimestre. Para obtener evidencias de validez de constructo, se utilizó el análisis factorial exploratorio y el análisis factorial confirmatorio, en este último se aplicó la técnica de modelos rivales, lo que redujo la escala de 19 a 18 ítems. El modelo resultante aportó 68,25% de varianza explicada y altos índices de confiabilidad (α ≤ 0,787). Se evaluó la validez de criterio con las dimensiones de autoeficacia matemática y lingüística. Es recomendable su uso para medir la percepción del estudiante acerca del desempeño del profesor de cada asignatura, en búsqueda por lograr mejoras en los docentes y mayor confianza en el sistema educativo institucional.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB