• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Diseña
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Diseña
  • View Item

Editorial Diseña 12: Edición especial: Re-aprendiendo a diseñar: Experimentos pedagógicos con STS en talleres de diseño

Editorial Diseña 12: Special Issue: Re-Learning Design. Pedagogical Expermients with STS in Design Studio Courses

Author
Bernasconi, Renato

Full text
http://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/11
10.7764/disena.12.4-11
Abstract
El propósito de Diseña es promover discusiones acerca del alcance de los métodos que usan los diseñadores para investigar y crear. Esta edición especial busca enriquecer el marco conceptual con que se enfrenta el proyecto de diseño en las escuelas. Los diversos artículos ofrecen un amplio espectro de estrategias, conceptos y referentes teóricos provenientes de los STS que cuestionan la práctica docente y los métodos pedagógicos tradicionales.
 
The purpose of Diseña is to promote discussions about the implications of the methods used by designers for researching and creating. This special edition seeks to enrich the conceptual framework used in design schools to work with projects. The various articles offer a wide spectrum of strategies, concepts and theoretical references from the STS that question the teaching practice and traditional pedagogical methods.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Teaching and methodological innovations in the design process: A study on the protocols of conceptual design with Design and Engineering Students 

    Guerrero Valenzuela, Mauricio. Base Diseño e Innovación; Vol. 4 No. 3 (2018): Design in Ibero-America; 278-289
  • Co-designing the project problem. Design participation at the local level and the use of linkography as a means to study design interactions 

    Aránguiz, Gonzalo; Opazo, Daniel. Revista 180; Núm. 42 (2018)
  • Design Processes and Tools as Oppression? Rethinking our Design Practice for more Just Design Outcomes 

    Barcham, Manuhuia. Diseña; No. 22 (2023): Design, Oppression, and Liberation (2nd issue); Article.7
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB