• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

How is Quality Education Defined by Principals and Teachers?

¿Qué es educación de calidad para directores y docentes?

Author
Torche, Pablo

Martínez, Javiera

Madrid, Javiera

Araya, Javier

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/45
10.31619/caledu.n43.45
Abstract
This research offers a preliminary model to represent the way in which schools’ principals and teachers understand the concept of quality education. This model was built on the basis of qualitative opinions of teachers and principals from 12 schools. In order to organize the different components associated with quality education, the proposed model identifies three levels. The two most profound levels include components related to personal and emotional engagement with students, as well as values education and the development of soft skills, or ‘life skills’, while only the third, more superficial level, tackles the academic results and school’s management processes. This model allows to better understand the way in which principals and teachers connect with the strategies for evaluating quality (mainly Simce), as well as other related educational policies.
 
La presente investigación ofrece un modelo preliminar para comprender la forma en que directores y profesores conciben el concepto de educación de calidad, el cual fue levantado a partir de las opiniones cualitativas de directores y profesores de 12 establecimientos del país. El modelo propuesto distingue tres niveles de profundidad para organizar los componentes de una educación de calidad. Los dos niveles más profundos incluyen componentes relacionados con el compromiso personal y afectivo con los estudiantes así como la formación valórica y de habilidades para la vida, en tanto que solo el tercero incorpora los resultados de aprendizaje y las variables de gestión escolar. A la luz de este modelo es posible comprender de mejor manera la forma en que los actores educativos se relacionan con las estrategias de evaluación de la calidad (particularmente el Simce), y otras políticas educativas relacionadas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB