• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

La carrera de Psicología en la Universidad de la Frontera: una experiencia de acreditación.

La carrera de Psicología en la Universidad de la Frontera: una experiencia de acreditación.

Author
Zúrita, Reginaldo

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/331
10.31619/caledu.n21.331
Abstract
The paper describes the accreditation process for the Psychology study program at the Universidad de La Frontera at Temuco with the National Commission for Undergraduate Accreditation (CNAP). The article describes the phases involved in this process (objectives, organization, activities, drafting and submission of the Self-assessment Report) in the framework of the approaches and actions carried out by the university on quality assurance – both in institutional terms as well as with regard to the study programs. As a corollary, and by considering this experimental accreditation process an opening up of opportunities and therefore a chance for learning for the actors involved, the paper provides a summarized version of the views of the university authorities and, evidently of the individuals involved directly in the Psychology study program at the university.
 
El artículo describe el proceso de acreditación de la carrera de Psicología en la Universidad de La Frontera de Temuco, con la Comisión Nacional de Acreditación de Pregrado (CNAP). En el marco de las orientaciones y acciones de esta universidad sobre aseguramiento de la calidad –tanto institucional como de carreras–, se identifican y describen las fases de este proceso (objetivos, organización, actividades, redacción y presentación del Informe de Autoevaluación). A modo de corolario, y sobre la base de considerar este proceso experimental de acreditación como una apertura de oportunidades y, por ende, de aprendizaje para los actores involucrados, se enuncian, sintéticamente, los juicios de las autoridades universitarias y, obviamente, de las personas directamente involucradas con la carrera de Psicología de esta universidad.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB