Developing basic skills in language and mathematics for students graduating from pedagogical studies: a comparative study
Desarrollo de habilidades básicas en lenguaje y matemáticas en egresados de Pedagogía. Un estudio comparativo.
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Larrondo, Tito | |
dc.creator | Lara, Marcela | |
dc.creator | Figueroa, Claudio | |
dc.creator | Rojas, María J. | |
dc.creator | Caro, Alberto | |
dc.date | 2007-05-02 | |
dc.identifier | https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/222 | |
dc.identifier | 10.31619/caledu.n27.222 | |
dc.description | This paper summarizes the main results from a study dedicated to determining the level of development attained by students who graduate from undergraduate pedagogical study programs in Language and Mathematics, the factors that appear to account for this situation and their connection with the remedial actions implemented by teacher training establishments. Results indicate that the improvement in language and mathematics skills experienced by the students from the time they start studying and up to graduation is limited, although some progress is evident in terms of language behavior and some dimensions involving basic skills. Only a weak connection is detected between these results and the remedial actions identified, both in terms of institutions and individuals. | en-US |
dc.description | El presente artículo resume los principales hallazgos de un estudio cuyo principal objetivo era determinar el nivel de desarrollo alcanzado por los egresados de pedagogía en Lenguaje y Matemáticas, los factores que lo explicarían y su vinculación con las acciones remediales implementadas por las instituciones formadoras. Los resultados indican que la variación entre ingreso y egreso es baja, aunque se aprecian avances en el comportamiento de Lenguaje y algunas dimensiones que componen las habilidades básicas. Se detecta una baja vinculación de estos resultados con las acciones remediales identificadas, tanto en las instituciones como en las personas. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Consejo Nacional de Educación | es-ES |
dc.relation | https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/222/227 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Calidad en la Educación | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 27 (2007): Revista Calidad en la Educación: Educación Superior Técnica; 150-176 | en-US |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 27 (2007): Revista Calidad en la Educación: Educación Superior Técnica; 150-176 | es-AR |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 27 (2007): Revista Calidad en la Educación: Educación Superior Técnica; 150-176 | es-ES |
dc.source | 0718-4565 | |
dc.source | 0717-4004 | |
dc.subject | en-US | |
dc.subject | teacher training; basic skills; remedial activities | en-US |
dc.subject | es-ES | |
dc.subject | formación de profesores; habilidades básicas; actividades remediales | es-ES |
dc.title | Developing basic skills in language and mathematics for students graduating from pedagogical studies: a comparative study | en-US |
dc.title | Desarrollo de habilidades básicas en lenguaje y matemáticas en egresados de Pedagogía. Un estudio comparativo. | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Calidad en la Educación
[0-9]{4}