• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Presence of Academic Language in Pre-school Educators and its Relation to Students Language Development.

Presencia de lenguaje académico en las educadoras de párvulos y su relación con el desarrollo del lenguaje de los niños.

Author
Treviño, Ernesto

Varela, Carla

Romo, Francisca

Nuñez, Valeska

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/46
10.31619/caledu.n43.46
Abstract
This article analyzes the relationship between pre-school teachers’ language use in classrooms and students’ language development. Specifically, this piece studies syntactic complexity, lexical diversity and the presence of sophisticated words in teachers’ speech, in activities in which teachers tend to lead the conversation and to use language to transmit knowledge. The results indicate that controlling for socio-cultural variables of the child and variables of the classroom, such as the quality of the interactions and changing teachers from pre-kindergarten to kindergarten, the variables of the teacher’s lexical diversity and use of sophisticated words significantly predict children’s results on the identification of letters and words and emergent writing. Finally, this text discusses the importance of teacher language in reducing the gap between the language used in family contexts and the language required in school.
 
La investigación indaga en la relación entre el lenguaje que utilizan las educadoras de párvulos en sus interacciones con los estudiantes y los resultados de lenguaje de estos últimos. Específicamente, se analiza la complejidad sintáctica, la diversidad léxica y la presencia de palabras sofisticadas en el discurso de las educadoras, en breves experiencias de aprendizaje en las que las profesoras tienden a tomar más la palabra, así como utilizar el lenguaje para transmitir conocimiento. Los resultados indican que, controlando por variables socioculturales del niño y variables de la sala de clases, como la calidad de las interacciones y el cambio de educadora entre prekínder y kínder, existen relaciones significativas de las variables de diversidad léxica y uso de palabras sofisticadas de parte de las educadoras en la identificación de letras y palabras, y en la escritura emergente de los niños. Se discute la importancia del lenguaje de la educadora para disminuir la brecha entre el lenguaje de contextos familiares de los niños y el requerido en la escuela.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The Linguistic Pitfall for Konstantierungen (or Schlick’s Foundation of Belief) as Language of Thought or Natural Language Sentences 

    Mahler, Carolina. Logos: Revista de Lingüística, Filosofía y Literatura; Vol. 27 Núm. 2 (2017); 246-252
  • English language learning and learner empowerment: a mixed-method study of pre-service English teachers’ narratives on language, power and identity 

    López Gándara, Yiyi. Onomázein ; Número especial VI: Investigación en enseñanza de lenguas desde una perspectiva global ; 23-43
  • Linking Content and Language-Integrated Learning (CLIL) and Task-based Language Teaching (TBLT) in an effective way: a methodological proposal 

    Lopes, António. Onomázein ; Número especial VI: Investigación en enseñanza de lenguas desde una perspectiva global ; 05-22
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB