• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Jan Amos Comenius: modernity and prevalence of an universal education thinker

Jan Amos Comenius: vigencia y modernidad de un pensador universal de la educación.

Author
Von Bennewitz, Eduardo

Meyer, Ewald

Fredes, Claudio

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/197
10.31619/caledu.n29.197
Abstract
The celebration of the 350th anniversary of the publication of the educational works collection “Opera didactica omnia” related to equity problems in Chilean education and the development of an education reform in the country provides a baseline to revise and expose the historical context trying to explain thought trends underlying the works of the great Czech pedagogue Comenius. Teachers’ need to use didactics on classrooms, “learning-by-doing”, the role of the State and the whole society on education are permanent questions that Comenius clearly addressed almost four centuries ago. His works have motivated the creation of the best educational systems around the world. Comenius is considered as the first specialist supporting education as a legitimate science. His ideas have been crucial for the development of didactics, the educational psychological theories and the internationalization and democratization of education. The present study updates Comenius’ work and postulates in order to contribute to the debate about the need of improving Chilean current education.
 
La conmemoración de los 350 años desde la publicación de “Opera didactica omnia”, unido a los problemas de equidad de la educación de Chile y al desarrollo de una reforma de ésta, entregan el marco referencial para revisar y exponer el contexto histórico y la línea de pensamiento bajo los cuales se desarrolla la obra del gran pedagogo checo Comenius. La necesidad del uso de la didáctica por parte de los profesores en el aula, el “aprender haciendo”, el rol del Estado y la sociedad en la educación son inquietudes que Comenius abordó lúcidamente hace ya casi cuatro siglos. Sus ideas han sido claves para el desarrollo de la didáctica, las teorías psicológico educativas y la internacionalización y democratización de la educación. En este trabajo se actualizan los postulados de Jan Amos Comenius, pensando en la necesidad de mejorar la educación chilena actual.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB