Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 2185
-
Relationship between self-perception of coping strategies and problem-solving ability in selected UMCE soccer
Revista Educación Física Chile; Núm. 279 (2024). -
Levels of sexism and gender discrimination in physical education teachers in four types of schools
Revista Educación Física Chile; Núm. 279 (2024). -
Job training in sports organizations: a continuous process of organizational improvement
Revista Educación Física Chile; Núm. 279 (2024). -
Factors that influence the ausence of the Physical Education teacher in preschool education in the Metropolitan Region
Revista Educación Física Chile; Núm. 279 (2024). -
Reconfigurations of the Body: A Philosophical Reflection through Merleau-Ponty and Foucault
Revista Educación Física Chile; Núm. 279 (2024). -
Communication, leadership and emotional intelligence in team management:: fundamental knowledge for the future sports coach
Revista Educación Física Chile; Núm. 280 (2025). -
Kickingball sportive practice as space for social integration in Venezuelan inmigrant women in the region of Coquimbo
Revista Educación Física Chile; Núm. 280 (2025). -
EEG, executive functions and physical exercise: a review of the years 2019-2024
Revista Educación Física Chile; Núm. 280 (2025). -
Management: fundamental principles and theories for the improvement of sports organizations
Revista Educación Física Chile; Núm. 278 (2024). -
Identificar posibles causas de la disonancia entre la calidad educativa de Chile y las propuestas de organismos internacionales, basada en los resultados de instrumentos de medición estandarizados
Boletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 9 Núm. 9 (2023); 57-67. -
Inclusive education policy within a human rights framework
Boletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 9 Núm. 9 (2023); 2-23. -
Educación sexual en Chile: limitaciones normativas y posibilidades de abordaje integral desde el currículum
Boletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 9 Núm. 9 (2023); 24-39. -
Editorial
Boletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 9 Núm. 9 (2023); 1. -
Educational management: Theoretical-practical analysis of the approach to the pandemic in the Santa Isabel of Hungria School
Boletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 9 Núm. 9 (2023); 40-56. -
Middle-tier leadership and its contribution to educational justice: challenges and lessons from the implementation of a new public education system in Chile
Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 21 Núm. 44 (2024); 24-45. -
Evaluadores del número
Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 21 Núm. 42-43 (2024): Aprendizaje y Servicio. Puente para la transformación social en la Educación Superior. -
REDE: 23 Años de Innovación y Liderazgo Académico
Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 21 Núm. 44 (2024). -
Social representations of school failure in parents and guardians of a school in northern Chile
Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 21 Núm. 44 (2024); 3-23. -
HEALTH PROJECT IN THE FIELD: “A CONTRIBUTION TO IMPROVE THE QUALITY OF LIFE AND WELL-BEING IN ELDERLY PEOPLE IN SITUATIONS OF VULNERABILITY IN THE CITY OF PUNTA ARENAS, CHILE, YEAR 2023”
Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 21 Núm. 42-43 (2024): Aprendizaje y Servicio. Puente para la transformación social en la Educación Superior. -
EXPLORING LIFE PURPOSE: A QUALITATIVE ANALYSIS OF GOALS AND ASPIRATIONS IN DIVERSE SERVICE LEARNING CONTEXTS
Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 21 Núm. 42-43 (2024): Aprendizaje y Servicio. Puente para la transformación social en la Educación Superior.