Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción: Recent submissions
Now showing items 361-380 of 1095
-
Receptive and productive vocabulary acquisition: effectiveness of three types of tasks. Results from French students of Spanish as second language
. Onomázein ; No. 51 (2021); 37-56 -
Interacción entre demanda, proceso y competencia: un análisis cognitivo del constructo del test de comprensión lectora de ELE para sinohablantes
. Onomázein ; No. 51 (2021); 18-35 -
La crítica textual hispanoamericana: algunas especificaciones metodológicas
. Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 191-202 -
Exploring the comparison between bilingual and monolingual students’ perception of classroom environment
. Onomázein ; No. 51 (2021); 100-110 -
Depictive secondary predicates in Turkish
. Onomázein ; No. 51 (2021); 1-16 -
"Humanist comedies" Gary R. Grund (Editor y traductor) (Cambridge, Massachusetts: The I Tatti Renaissance Library, Harvard University Press, 2005; XXX + 465 págs.)
. Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 211-214 -
Terrence Deacon: "The symbolic species"(New York, Norton, 1997, 527 Págs.)
. Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 205-209 -
The interpreter-principal relationship: clues in a colonial chronicle for the history of interpretation
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 345-368 -
Description of the Justification Forms in Research Articles in Spanish in Six Scientific Areas
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 315-344 -
Sur une particularité de la chronogénèse du portugais. Note de grammaire romane comparée
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 371-376 -
Una singularidad en la formación de los gentilicios: irradiación, cognados y afines
. Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 177-189 -
Holger Siever: Übersetzen und Interpretation. Die Herausbildung der Übersetzungswissenschaft als eigenständige wissenschaftliche Disziplin im deutschen Sprachraum von 1960 bis 2000
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 385-391 -
Ken Lodge: A Critical Introduction to Phonetics
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 379-383 -
Design, implementation and assessment of an academic literacy intervention proposal in first-year of the elementary education program at UC, Villarrica campus
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 287-313 -
“It will only consist of two words”. Disagreement as a resource in study group sessions
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 261-285 -
The polyphony at the e-learning forums
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 241-260 -
Toward an integral semiotic analysis proposal of virtual learning environments
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 219-239 -
Relevance, Cooperation and Intention. Counterpoint to Sperber and Wilson’s linguistic and communicative perspective
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 181-204 -
Obama and Bush: their victory and non-victory speeches
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 205-217 -
English loanwords: acculturation in chilean society
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 139-162