Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 3981-4000 of 24081
-
Anthropological Foundation for a Program of Integral Education Research Concerning the Chilean Educational Reform
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 227-256 -
Education and (Dis)memory. On Each for All... Let's Leave the Past Behing!
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 199-225 -
Family from an Anthropological View: a Requirement to Educate
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 183-198 -
Current Perspectives in Moral Education
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 169-181 -
Learning and Emotionality. Preliminary notes
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 153-167 -
The Meaning of Education and the Anthropological Transformations of the Modern World. A first Approximation to the Phenomenon of Violence in the School Context
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 105-128 -
A Relevant Anthropology: "Human Condition" from perspective of Hannah Arendt
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 85-104 -
The Universal and the Particular. To Be and to Become. The Problem of the Educational Research in front of Particular Becoming
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 67-83 -
The Development of the Sciences of Education and the Foundations of the Renewal of Philosophical Reflection in the Field of Education in France
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 51-66 -
The Philosophical Challenges of Reflection Concerning Education
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 13-36 -
Humanism and paideia
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 129-152 -
The Statute of the Subject in the "Sciences of Education"
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 37-50 -
Transdisciplinary University in the Framework of the Knowledge Society. Discursive Tensions Within Universidad de Chile
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Not Foreigners or Secretaries: Discourses of Chilean Female Scientists on Academic Work
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
From Determinism to Agency: Narratives of Secondary Technical-Vocational Education Graduates Who Access University
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
The Early Childhood Teacher in Their First Years of Work: From Initial Training to Exercising the Profession
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Expectativas sobre la transición desde la educación básica a la educación media de estudiantes de contextos de vulnerabilidad social
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Student Perceptions of Secondary School in Latin America. Relations, Belonging, and Valuation of School Knowledge in Late Modernity.
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
La construcción de conocimiento profesional e identidad de directoras de establecimientos educacionales chilenos.
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
School Principals Faced to the School Inclusion Law in Chile: Between Engagement, Conformity and Resistance
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021)