Browsing Lenguas Modernas by Title
Now showing items 11-30 of 581
-
A Cognitiue Approach to Language Learning Oxford: Oxford University Press. 1998
Lenguas Modernas; Núm. 25 (1998); 197 - 209. -
A critical assessiment of behaviourism in the light of recent theories of language acquisition
Lenguas Modernas; Núm. 1 (1974); 12 - 20. -
A crucial psycholinguistic prerequisite to reading: Children's metalinguistic awareness
Lenguas Modernas; Núm. 12 (1985); 44 - 53. -
A descriptive analysis of overlapping in attitudinal terms in two types of interview
Lenguas Modernas; Núm. 35 (2010): Primer semestre; Pág. 21-69. -
A historical review on the teaching of foreign languages in Chile
Lenguas Modernas; Núm. 47 (2016): Primer Semestre; Pág. 115 - 135. -
A Living suffix: general observations on the suffix-ee in english
Lenguas Modernas; Núm. 2 (1975); 9 - 19. -
‘A Native Accent Is Always Attractive’: Perception of British English Varieties by EFL Spanish Students
Lenguas Modernas; Núm. 43 (2014): Primer Semestre; Pág. 45 - 77. -
A sociolincuistic study of spanish language maintenance and lincuistic shift towards english among chicanos
Lenguas Modernas; Núm. 18 (1991); 107 - 116. -
A Study of elicitations and interviewer style in questions posed in televised political interviews in English
Lenguas Modernas; Núm. 33 (2009): Primer semestre; Pág. 59-91. -
A. Sures Canagarajah. Resisting linguistic imperialism in English Teaching. Oxford University Press. 1999
Lenguas Modernas; Núm. 26-27 (1999); 281 - 284. -
Academia Chilena de la Lengua. Diccionario didáctico avanzado del español
Lenguas Modernas; Núm. 34 (2009): Segundo semestre; Pág. 143-148. -
Acentuación y desacentuación de la información dada en inglés y español
Lenguas Modernas; Núm. 22 (1995); 181 - 210. -
Acerca de la distribución de las conjunciones subordinantes aunque / aun / aun cuando
Lenguas Modernas; Núm. 32 (2007); 101 - 115. -
Actitudes e ideologías de hispanohablantes en torno a las lenguas indígenas en el Chile del siglo XIX
Lenguas Modernas; Núm. 42 (2013): Segundo semestre; Pág. 85 - 98. -
Actuación discursiva de docentes y discentes en tareas de interacción oral en e/le1. Un estudio de caso
Lenguas Modernas; Núm. 44 (2014): Segundo Semestre; Pág. 11 - 30. -
Addressing family members in the culture: practices of "young-adult" university students
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 63 - 76. -
Alessandra Melloni: Attraverso il Racconto. Los Gozos y las sombras di Torrente Ballester, dal romanzo allo schermo Bologna: Pátron Editore. 1991
Lenguas Modernas; Núm. 18 (1991); 179 - 183. -
Algunas aplicaciones de los rasgos distintivos
Lenguas Modernas; Núm. 8 (1981); 33 - 68. -
Algunas bases filosóficas de la pragmática lingüística
Lenguas Modernas; Núm. 14 (1987); 5 - 56. -
Algunas consideraciones elementales sobre sociedad, lenguaje y enseñanza de lenguas
Lenguas Modernas; Núm. 5 (1978); 9 - 22.