Browsing Revista Signos: Estudios de Lingüística by Title
Now showing items 161-180 of 200
-
Teachers' beliefs and practices towards communicative language teaching in the expanding circle
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
Teaching English oral presentations as a situated task in an EFL classroom: A quasi-experimental study of the effect of video-assisted self-reflection
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
Teaching to write an academic research paper through collaborative revision: The students’ perceptions
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Textual foundation in the Corpus del español del siglo XXI (CORPES) of obsolescent Americanism. Variables of a case study
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Textual genres and writing difficulties in specialized domains*
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
The Agreement Letter: Linguistics as a Hermeneutic Tool in Professional Discourse
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 54, Núm. 107 (2021): Diciembre. -
The Appearance of Coherence: Using Cohesive Properties of Readers’ Constructed Responses to Predict Individual Differences
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 54, Núm. 107 (2021): Diciembre. -
The aspectual periphrasis ‘estar’ + gerund in Child Spanish. In between previous knowledge and the influence of the inpu
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
The Bilingual Dilemma: Inhibiting Interference & its Effect on the Bilingual Advantage
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 55, Núm. 109 (2022): Agosto. -
The construction process of the narrative discourse in preschool children
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
The discourse origins of the proceduralized mitigators tipo, onda, corte and rollo: A micro-diachronic exploration
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 104 (2020): Diciembre. -
The effect of exposure to coherence relations on its processing and comprehension: Exploring Chilean primary school students’ performance
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 54, Núm. 107 (2021): Diciembre. -
The effect of visual priming on the lexical retrieval on implicit memory tasks for advanced foreign language learners
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
The effect of written corrective feedback in second language acquisition 
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto. -
The evaluation of verbal fluency as a marker of primary communicative deficit in the first episode of schizophrenia
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
The grammatical production in the narrative discourse of pupils with Specific Language Impairment (SLI)
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
The influence of language background and second language phonetics training on the perception of lexical stress in a second language
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
The interactive functions of the Spanish discourse marker ‘¿no?’ The boundaries between mitigation and face-protection
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 104 (2020): Diciembre. -
The learning and teaching of Spanish as a heritage language through community service-learning in New York City
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
The linguistic expression of appraisal in judicial decisions: A contrastive study in French and Spanish
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto.