Consejo Nacional de Educación: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 1206
-
Setting Predictor Variables to Generate an Early Dropout Prediction Model for First-year University Students. Analysis of a Sample of First-year Students Beneficiaries of the Academic Leveling Scholarship in a Public University in Chile
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 12-45. -
Interculturality and Teaching Practices in History, Geography and Social Sciences in Schools with a High Percentage of Migrant Students in the District of Santiago
Calidad en la Educación; No. 52 (2020): Calidad en la Educación; 49-80. -
Mentoring Practices for the Insertion of New Teachers: Analysis of Four Chilean Cases at the Beginning of the Process
Calidad en la Educación; No. 52 (2020): Calidad en la Educación; 12-48. -
University Outreach and Academic Recognition Mechanisms
Calidad en la Educación; No. 52 (2020): Calidad en la Educación; 296-323. -
School leadership for education quality: findings from an emerging field of study
Calidad en la Educación; No. 51 (2019): Liderazgo Escolar en Chile; 10-14. -
Overview
Calidad en la Educación; No. 51 (2019): Liderazgo Escolar en Chile; 8-9. -
Analysis of the Scientific Productivity and Technical Efficiency of Chilean Universities
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 245-270. -
Political Socialization and Citizenship Education in Chile: An Analysis from a Gender Perspective
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 73-106. -
Overview
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 1-4. -
Perceptions about accreditation and quality management in Higher Education. Development of a Spanish-language questionnaire with a sample of academics from a private university
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 321-363. -
Academic Profession in Chile: Perspectives From an International Survey
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 46-72. -
Physical Education on the National High School Exam in Brazil: Analysis of the Questions from 2009-2017
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 113-146. -
The Implicit Theories of Brazilian University Teachers on the Motivation of Their Students to Learn
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 252-283. -
Attributes of Educational Institutions that May Predict the Preference of Parents and Guardians
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 173-211. -
Accreditation and Development of Organizational Capabilities in Chilean Universities
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 219-251. -
Actions for the implementation of inclusive processes in higher education institutions
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 284-320. -
Confidence and care in the school leadership of Chilean principals.
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 364-391. -
Overview
Calidad en la Educación; No. 52 (2020): Calidad en la Educación; 8-11. -
Perceptions of a group of 4th and 5th year pedagogy students from 3 universities in Santiago's Chile, regarding their training and professional future.
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 146-181. -
Proposal of a model for the analysis of the implementation of state initiatives in the area of education improvement
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 77-111.