Universidad Católica del Maule: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 2528
-
Acontemporary debate on the relationship between environmental conflicts, collective action, and knowledge policies.
Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; Vol. 8 Núm. 1 (2022): Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; 55-72. -
Tourism, environmental conflict in Baja California Sur and the civil society as resistance. A revision from critical theory.
Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; Vol. 8 Núm. 1 (2022): Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; 114-123. -
Construction of the migrant subject in the messages of two migration law projects (2013 and 2017)
Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; Vol. 8 Núm. 1 (2022): Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; 91-113. -
Buen vivir: national policy or community model? The feasibility of implementing a model of Buen vivir in Ecuador.
Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; Vol. 8 Núm. 1 (2022): Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; 73-89. -
Ethics and territorial political culture in the framework of the change of the political cycle in Chile
Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; Vol. 8 Núm. 1 (2022): Pensamiento y Acción Interdisciplinaria; 34-54. -
Identifying Research Trends in Genetics in High School
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 50-67. -
Patterns of thinking about writing in trainee teachers of Language for Secondary Education in a continuing education program for graduates in the field
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 21-37. -
How did we get from neoliberalism to the Law of Inclusion (2015) in Chilean schools?
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 78-87. -
School engaSchool engagement in the Latin American context: a review of the subjectgement in the Latin American context: a review of the subject
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 7-20. -
Learn science from the reading and interpretation of multimodal texts
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 38-49. -
Symbolic violence and educational communities
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 68-77. -
Pistas para una pedagogía teológica desde la Teología de la Liberación
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 187-201. -
¿Biopolítica o Zooantropolítica? Derrida lector de Foucault en La bestia y el soberano
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 165-186. -
Presentación
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 7-9. -
Barricade, pot, ballot box. Towards a political assault on the institutional?
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 64-89. -
Beyond Beliefs
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 90-113. -
The thought of Christ and the theological method
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 114-140. -
Machine and event:
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 10-36. -
Modernity and History. A reading from Walter Benjamin
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 37-63. -
Salvation from the unpolished unclean:
Palabra y Razón; Núm. 21 (2022): Palabra y Razón; 141-163.