Browsing Pensamiento Educativo by Subject "gender"
Now showing items 1-10 of 10
-
Equality in the Academy? Gender Barriers and Initiatives in a Public University (2013-2018)
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-17. -
Feminine/Masculine and Emotionality from a Marginalized Childhood: A School Visual Ethnography
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-16. -
Gender Differences in Adolescent’s Climate Change Knowledge and Perceptions. Meta-Analysis
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 57 Núm. 2 (2020): Educación Ambiental; 1-21. -
Gender Gaps in Scientific Productivity: an Approach From Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Going Beyond Non-Sexist Education: Contributions from Intersectional Feminist Pedagogies
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-15. -
Mas allá de una educación no sexista: aportes de pedagogas feministas interseccionales
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013). -
Relaciones de género en la escuela rural. Una mirada desde colombia
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 251-262. -
Sexual Harassment in the University Context: Projective Diagnostic Study of Gender Situation at the Universidad de Santiago de Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-14. -
“There is Something we Haven’t Talked Yet”. The Cassata as Gendered Academic Organization in Chilean Universities
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-16. -
What Books do Young Girls and Boys Prefer to Read in the Initial Stage of Formal Reading Instruction?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje.