Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 1372
-
La evaluación en un enfoque centrado en competencias
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 63-85. -
La evaluación del aprendizaje en la reforma educacional chilena: recordando la concepción de aprendizaje subyacente y reflexionando acerca de su aplicación
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 13-30. -
Reflecting thinking of teachers
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 343-373. -
Creating learning communities: teachers as learners
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 306-328. -
Socratic seminars in schools: an effective tool to develop cognitive strategies in students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 329-342. -
Fostering students self-regulation skills in mathematical problem solvin
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 286-305. -
A view from the discours analysis of the linguistics competences involved in the process of reading and writing in the first cycle of elementary school
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 177-189. -
Cognitive operation and development in the Proximal Development Zone
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 141-154. -
Building bridges between theory and practice
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 155-176. -
Teachers in the information era. What is the profile?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 190-203. -
El aprendizaje de la lectura y su sustento lingüístico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 129-140. -
Developing library skills to locate, evaluate and use information amongst university students: a contribution to “information literacy” of students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 221-249. -
Number sense: a way to achieve better math understanding of elementary school pupils
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 204-220. -
Evaluative styles and their impact on professors practices
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 264-285. -
Is the learn the processes socialcognitive?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 250-263. -
Asesoría técnica a las escuelas y liceos en chile: análisis y elementos de propuesta para una política
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 328-352. -
Interdisciplinary approaches and interdisciplinary work
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 11-48. -
Demandas de la sociedad del conocimiento a la gestión del currículum escolar
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 392-430. -
Control factors and systems in specific educational management projects
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 374-391. -
School management in adverse settings. An analysis from the intervention
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 353-373.