Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 361-380 of 1372
-
Pedagogical practices at a crossroads: arguments, logics and reasons of educational actors
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 45 Núm. 2 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos,.; 185-210. -
Professional routines in primary and secondary education: contributing towards teaching practice competences
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 45 Núm. 2 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos,.; 159-183. -
Alternation in teacher education, another view to question the meanings underlying the analysis of teaching practices
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 44 Núm. 1 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos, conocimiento y perspectivas comparativas entre América del Norte y América del Sur; 119-137. -
The internship supervisor: resources for an effective supervision
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 45 Núm. 2 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos,.; 237-254. -
Admissions Practices and Research: Alternatives for Progress
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 2 (2012). -
Evaluating and Supporting Effective Teaching: Developing a Systemic Approach
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 2 (2012). -
Resilience, social capital and primary education in Mexico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 44 Núm. 1 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos, conocimiento y perspectivas comparativas entre América del Norte y América del Sur; 77-97. -
Sustainability of change: teaching practices
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 44 Núm. 1 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos, conocimiento y perspectivas comparativas entre América del Norte y América del Sur; 99-117. -
Reflective practice as self-assessment strategy of in-service teachers’ teaching practices
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 271-283. -
Relations between learning assessment and pedagogic practice: exploring the strategy of pedagogic accompaniment
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 243-258. -
Self-evaluation in school contexts. Its inclusion in learning processes
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 259-270. -
The Awkward Relationship between Mathematics and Didactics of Mathematics. Notes about Teachers Training in Argentina
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 1 (2012); 40-52. -
Math and Science Tournaments Massively Multiplayer: Experience and Opportunities from the Practice
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 1 (2012); 65-74. -
School management, teaching practices and logics of action: a view to change
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 329-350. -
Research challenges and problems concerning current knowledge about teaching practices in primary education in Quebec
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 44 Núm. 1 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos, conocimiento y perspectivas comparativas entre América del Norte y América del Sur; 31-51. -
Reflections upon ICTs and the pedagogical practice based on Catholic University students and professors’ opinion
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 307-328. -
Educational research in Colombia: positivism, control, reflexivity and politics
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 44 Núm. 1 (2009): Las prácticas de enseñanza: desafíos, conocimiento y perspectivas comparativas entre América del Norte y América del Sur; 53-76. -
Assessment inside the classroom: a view from the validity, reliability and objectivity approach
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 285-305. -
Assessment and educational policies in Guatemala: Fostering a common approach
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 223-242. -
Teacher Evaluation, Accountability, and Professional Learning: The Canadian Perspective
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 43 Núm. 2 (2008): Evaluación de las prácticas educativas; 209-222.