Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 381-400 of 1372
-
Statistical Education: Relationships with Mathematics
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 1 (2012); 53-64. -
Pedagogical tradition of the sisters of the Pious Schools (Piarists)
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 159-180. -
Calasanz’s educational vocation
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 181-208. -
Ad Maiorem Dei Gloriam: Notes on Ignatian education and its contribution in Chil
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 117-147. -
(Mis)trust among Chilean youth: A challenge for education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 77-94. -
Organizational culture and identity in catholic education in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 95-115. -
Children and teenagers’ catholic education in figures
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 57-76. -
An original educational system based on love
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 149-158. -
MEJORAS EN COLEGIOS: REQUISITOS PARA LA FORMACIÓN DE PROFESORES
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 293-314. -
Learning how to Make Scientific Concepts Explicit in Teacher Education: A Study of Student Teachers’ Explanations, Their Modifiability and Transference
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 86-97. -
The Experience of Using a Cognitive Acceleration Approach with Prospective Primary Teachers from Three Chilean Universities
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 98-118. -
Teachers’ images: research and researches
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 277-291. -
Teaching Teachers: Roles for Mathematicians
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 1 (2012); 32-39. -
High School to College Transition Experiences of Students Admitted in a Chilean Traditional University (CRUCH) through Inclusive Special Admission
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 135-151. -
Job Initiation for Teachers: Is it a Missing Opportunity for Initial Teacher Training?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 119-134. -
Religious congregations in the history of Chilean education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 43-56. -
Identity and mission of the catholic education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 42 Núm. 1 (2008): Sentido y acción de la educación Católica; 13-41. -
Scientific Literacy and Attitudes toward Science in Secondary Students: Comparisons by Gender and Socioeconomic Status
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 1 (2012); 1-17. -
Is it possible to train teachers with humanist/christian “competencies”
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 165-187. -
Teachers’ socio-demographic characteristics and social position in Argentina, Brazil and Mexico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 223-253.