Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 1372
-
Oral and Written Language Interventions to Improve the Academic Competence of High-School Students
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje -
The Video Game as an Educational Resource: Study of Teachers’ Attitudes in the Dominican Republic
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Organizational Gaps and Challenges in the Early Implementation of Chile’s New Public Education
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Studies on the Family-School Relationship (2008-2018). An Analysis of Academic Production in Spanish
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje -
Learning on Social Media: Vernacular Literacy and Academic Literacy in the Digital Production of School Students
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje -
Attitudes and Capabilities of Teachers Towards Educational Innovation. The Views of Students
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Articulation Between Environmental Education and Scientific Education: A Perspective From the Sustainability Competencies Developed in Initial Teacher Training
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Training in Assessment of Preservice Teachers of Primary. How are the Opportunities of Learning Offered by Chilean Universities?
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje -
Recognition as an English Teacher: An Exploration of Pre-Service Teachers’ Experiences During Their Intermediate Teaching Practicum
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Violencia escolar, infancia y pobreza: perspectivas de estudiantes de educación primaria
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Emergent Literacy: Types of Beliefs of a Group of Preschool- and Special Education Teachers in Chile
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Initial Diagnostic Assessment in Pre-Service Teacher Training in Chile and its Relationship With Institutional Contexts
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Underlying Concepts in the Evaluative Rationalities of School Teachers
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta -
Anthropological Foundation for a Program of Integral Education Research Concerning the Chilean Educational Reform
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 227-256 -
Education and (Dis)memory. On Each for All... Let's Leave the Past Behing!
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 199-225 -
Family from an Anthropological View: a Requirement to Educate
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 183-198 -
Current Perspectives in Moral Education
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 169-181 -
Learning and Emotionality. Preliminary notes
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 153-167 -
The Meaning of Education and the Anthropological Transformations of the Modern World. A first Approximation to the Phenomenon of Violence in the School Context
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 105-128 -
A Relevant Anthropology: "Human Condition" from perspective of Hannah Arendt
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 85-104