Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 1372
-
The Universal and the Particular. To Be and to Become. The Problem of the Educational Research in front of Particular Becoming
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 67-83 -
The Development of the Sciences of Education and the Foundations of the Renewal of Philosophical Reflection in the Field of Education in France
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 51-66 -
The Philosophical Challenges of Reflection Concerning Education
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 13-36 -
Humanism and paideia
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 129-152 -
The Statute of the Subject in the "Sciences of Education"
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 37-50 -
Transdisciplinary University in the Framework of the Knowledge Society. Discursive Tensions Within Universidad de Chile
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Not Foreigners or Secretaries: Discourses of Chilean Female Scientists on Academic Work
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
From Determinism to Agency: Narratives of Secondary Technical-Vocational Education Graduates Who Access University
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
The Early Childhood Teacher in Their First Years of Work: From Initial Training to Exercising the Profession
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Expectativas sobre la transición desde la educación básica a la educación media de estudiantes de contextos de vulnerabilidad social
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Student Perceptions of Secondary School in Latin America. Relations, Belonging, and Valuation of School Knowledge in Late Modernity.
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
La construcción de conocimiento profesional e identidad de directoras de establecimientos educacionales chilenos.
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
School Principals Faced to the School Inclusion Law in Chile: Between Engagement, Conformity and Resistance
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
A Review of Studies About Conceptual Metaphors in Science and Science Education
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Responses and Interpretation of Teacher Training Accountability Policies in Chile
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
‘The Untouchables’: Elite Schools, Privileges, and New Scenarios
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Argentine’s youth and adults in the context of neoconservative policies
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 277-295 -
The Families, the Enemies: Chilean Principals’ Perspectives on School Conflicts
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021) -
Relaciones de género en la escuela rural. Una mirada desde colombia
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 251-262 -
Environmental education from the social pedagogy perspective in the Latin American context
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 296-310