Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 1372
-
The Universal and the Particular. To Be and to Become. The Problem of the Educational Research in front of Particular Becoming
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 67-83. -
The Development of the Sciences of Education and the Foundations of the Renewal of Philosophical Reflection in the Field of Education in France
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 51-66. -
The Philosophical Challenges of Reflection Concerning Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 13-36. -
Humanism and paideia
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 129-152. -
The Statute of the Subject in the "Sciences of Education"
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 28 Núm. 1 (2001): Antropología y educación; 37-50. -
Transdisciplinary University in the Framework of the Knowledge Society. Discursive Tensions Within Universidad de Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
Not Foreigners or Secretaries: Discourses of Chilean Female Scientists on Academic Work
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
From Determinism to Agency: Narratives of Secondary Technical-Vocational Education Graduates Who Access University
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
The Early Childhood Teacher in Their First Years of Work: From Initial Training to Exercising the Profession
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
Expectativas sobre la transición desde la educación básica a la educación media de estudiantes de contextos de vulnerabilidad social
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
Student Perceptions of Secondary School in Latin America. Relations, Belonging, and Valuation of School Knowledge in Late Modernity.
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
La construcción de conocimiento profesional e identidad de directoras de establecimientos educacionales chilenos.
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
School Principals Faced to the School Inclusion Law in Chile: Between Engagement, Conformity and Resistance
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
A Review of Studies About Conceptual Metaphors in Science and Science Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
Responses and Interpretation of Teacher Training Accountability Policies in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
‘The Untouchables’: Elite Schools, Privileges, and New Scenarios
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
Argentine’s youth and adults in the context of neoconservative policies
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 277-295. -
The Families, the Enemies: Chilean Principals’ Perspectives on School Conflicts
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
Relaciones de género en la escuela rural. Una mirada desde colombia
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 251-262. -
Environmental education from the social pedagogy perspective in the Latin American context
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 296-310.