Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 861-880 of 1372
-
El SIMCE: su desarrollo y desafíos actuales
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 33, No 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación institucional; 160-178. -
Reflecting thinking of teachers
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 343-373. -
Creating learning communities: teachers as learners
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 306-328. -
Socratic seminars in schools: an effective tool to develop cognitive strategies in students
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 329-342. -
Fostering students self-regulation skills in mathematical problem solvin
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 286-305. -
Evaluative styles and their impact on professors practices
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 264-285. -
Evaluation of numeric skills in children 4 to 7 years old: a skill integration model
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 33, No 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación institucional; 86-104. -
The assessment of students’ learning in Chilean Educational Reform: theory and practice
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 33, No 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación institucional; 13-30. -
An assessment model based on teaching contents
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 33, No 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación institucional; 49-62. -
Formative assessment: news approaches
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 33, No 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación institucional; 31-48. -
The evaluation: a competencies’ approach
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 33, No 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación institucional; 63-85. -
Developing library skills to locate, evaluate and use information amongst university students: a contribution to “information literacy” of students
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 221-249. -
Number sense: a way to achieve better math understanding of elementary school pupils
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 204-220. -
Is the learn the processes socialcognitive?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 250-263. -
Teachers in the information era. What is the profile?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 190-203. -
A view from the discours analysis of the linguistics competences involved in the process of reading and writing in the first cycle of elementary school
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 177-189. -
Study at compulsory secondary education: a descriptive study
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 107-128. -
Cognitive development and initial literacy learning: a process of reciprocal influence
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 90-106. -
Cognitive operation and development in the Proximal Development Zone
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 141-154. -
Building bridges between theory and practice
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 32, No 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 155-176.