Browsing Paideia: Revista de Educación by Title
Now showing items 301-320 of 336
-
¿ROBOTS, NIÑERAS O HÉROES? CONCEPTUALIZACIONES METAFÓRICAS DEL ROL DEL DOCENTE
Paideia; Núm. 54 (2014); 75-98. -
ROBÓTICA PARA TODOS EN EDUCACIÓN INFANTIL
PAIDEIA, REVISTA DE EDUCACIÓN; Núm. 60 (2017): PAIDEIA, Revista de Educación, Enero-Junio. -
ROBÓTICA PARA TODOS EN EDUCACIÓN INFANTIL
Paideia; Núm. 60 (2017); 81-104. -
SABER PEDAGÓGICO EN EVALUACIÓN DEL PROFESORADO DE ESCUELAS VULNERABLES DE LA COMUNA DE ARICA Y SUS DEMANDAS A LA FORMACIÓN INICIAL DOCENTE
Paideia Revista de Educación; No. 64 (2019); 65-95. -
SECUENCIA EXPLICATIVA EN EL DESARROLLO DE CONCEPTOS: ESTRATEGIAS Y PROYECCIONES
Paideia; Núm. 50 (2012); 103-118. -
SECUENCIA EXPLICATIVA EN EL DESARROLLO DE CONCEPTOS: ESTRATEGIAS Y PROYECCIONES
PAIDEIA, REVISTA DE EDUCACIÓN; Núm. 50 (2012): PAIDEIA, Revista de Educación, Enero-Junio. -
SENTIDO DE LA VIDA: ESTUDIO EMPÍRICO EN ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA
Paideia; Núm. 48 (2010). -
SENTIDO Y EFICACIA DE LA “ANOTACIÓN NEGATIVA” EN EL LIBRO DE CLASES
Paideia; Núm. 65 (2019); 37-57. -
SHIFTING PARADIGMS IN THE GOVERNANCE OF EDUCATION – NEW SOLUTIONS TO OLD PROBLEMS?
Paideia; Núm. 49 (2011); 11-27. -
SOCIAL COMPETENCES, SOCIAL CAPITAL AND EDUCATION
Paideia; Núm. 50 (2012); 29-47. -
“Stout beer for men, and lager beer for women”: an aNalysis of sexist language and gender stereotypes in ELT textbooks used in Chile
Paideia; Núm. 67 (2020); 17-50. -
Students’ perceptions of the teaching-learning process ass ociated with the guided use of Aleks technological platform in times of pandemic
Paideia; Núm. 67 (2020); 89-116. -
Teacher training and education in the presence of the new framework of learning and teaching through competences
Paideia; Núm. 46 (2009); 29-55. -
Teaching practices and professional training in Basic Education
Paideia; Núm. 67 (2020); 141-167. -
The classroom transcends to the social: pragmatics of critical thinking
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 53-73. -
The Deweysian “experience”: Validity of a problematic philosophical category in the current chilean context
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 75-95. -
THE FORMATION OF COLLABORATIVE PRAXIS-BASED RESEARCH — BETWEEN SPACES OF EXPERIENCE AND HORIZONS OF EXPECTATION
Paideia; Núm. 51 (2012); 11-26. -
The relationship between theory and practice in the field of Didactics. Past reflections and current projections
Paideia; Núm. 67 (2020); 117-139.