Universidad Alberto Hurtado: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 2043
-
Analysis of “Deus lhe pague” by Chico Buarque after 40 years
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 82-95. -
A dos décadas del primer encuentro con Philip Tagg en el contexto de IASPM-AL
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 79-81. -
Víctor Navarro, 2024. Patricio Castillo: un músico fundamental en el desarrollo de la música popular chilena.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 120-123. -
Luis Cáceres Álvarez. 2017. La Catedral del Criollismo: Guardia Vieja del siglo XXI.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 115-119. -
We say what you know, but we know how to speak: identity, canon and alterity in “We are sudamerican rockers” by Los Prisioneros
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 96-108. -
Juan Pablo González. 2023. Música Popular Autoral de Fines del Siglo XX; Estudios Intermediales.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 110-114. -
Concierto de Quilapayún en el Palau Blaugrana de Barcelona, organizado por Agermanament el 20 y 21 septiembre de 1974
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 73-82. -
César Albornoz. 2023. Prehistoria del rock chileno, 1945-1967.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 106-109. -
Dosier Pueblos originarios y música popular en América Latina
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 4-7. -
Editorial
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 1-3. -
Exile, invented Cubanness and anti Castroism in Gloria Estefan: notes on the album Mi Tierra
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 7-22. -
From other lands and languages to wake you up: Taiguara, music as a battlefield
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 40-55. -
Collaboretors
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso. -
“Paris à nouveau! The contemporary tango scene among 21st-century Argentine-Parisian orchestras”
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 83-102. -
Waldo Rojas. 2022. El bolero, seducción y clave. Viña del Mar: Ediciones Mundana, 144 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 133-136. -
Roxana M. Coz Téstar. 2020. Rumberas matanceras: Un canto a la memoria. Columbia: Unos y Otros Ediciones, 152 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 129-132. -
Sergio Pujol. 2019. El año de Artaud. Rock y política en 1973. Buenos Aires: Planeta, 336 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 125-128. -
¡Zúmbale primo! El estilo “ranchero-tropical” en la actualidad mapuche
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 22-39. -
Diaguita narrative and fusion music for a new imaginary
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 54-71. -
Ricardo Álvarez Bulacio. 2022. La Música de la Banda Wiracocha. Composiciones de Guillermo Contreras Maldonado.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 103-105.