Universidad Alberto Hurtado: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 2043
-
Analysis of “Deus lhe pague” by Chico Buarque after 40 years
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 82-95 -
A dos décadas del primer encuentro con Philip Tagg en el contexto de IASPM-AL
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 79-81 -
Víctor Navarro, 2024. Patricio Castillo: un músico fundamental en el desarrollo de la música popular chilena.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 120-123 -
Luis Cáceres Álvarez. 2017. La Catedral del Criollismo: Guardia Vieja del siglo XXI.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 115-119 -
We say what you know, but we know how to speak: identity, canon and alterity in “We are sudamerican rockers” by Los Prisioneros
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 2 (2024): Contrapulso; 96-108 -
Juan Pablo González. 2023. Música Popular Autoral de Fines del Siglo XX; Estudios Intermediales.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 110-114 -
Concierto de Quilapayún en el Palau Blaugrana de Barcelona, organizado por Agermanament el 20 y 21 septiembre de 1974
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 73-82 -
César Albornoz. 2023. Prehistoria del rock chileno, 1945-1967.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 106-109 -
Dosier Pueblos originarios y música popular en América Latina
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 4-7 -
Editorial
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 1-3 -
Exile, invented Cubanness and anti Castroism in Gloria Estefan: notes on the album Mi Tierra
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 7-22 -
From other lands and languages to wake you up: Taiguara, music as a battlefield
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 40-55 -
Collaboretors
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso -
“Paris à nouveau! The contemporary tango scene among 21st-century Argentine-Parisian orchestras”
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 83-102 -
Waldo Rojas. 2022. El bolero, seducción y clave. Viña del Mar: Ediciones Mundana, 144 pp.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 133-136 -
Roxana M. Coz Téstar. 2020. Rumberas matanceras: Un canto a la memoria. Columbia: Unos y Otros Ediciones, 152 pp.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 129-132 -
Sergio Pujol. 2019. El año de Artaud. Rock y política en 1973. Buenos Aires: Planeta, 336 pp.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 125-128 -
¡Zúmbale primo! El estilo “ranchero-tropical” en la actualidad mapuche
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 22-39 -
Diaguita narrative and fusion music for a new imaginary
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 54-71 -
Ricardo Álvarez Bulacio. 2022. La Música de la Banda Wiracocha. Composiciones de Guillermo Contreras Maldonado.
. Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 103-105