Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 521-540 of 1372
-
La violencia de género en redes sociales como partida para la reflexión acerca de la coeducación en la formación inicial del profesorado
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 56, No 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-16. -
The voice in the eyes: Photovoice as a methodology to explore inclusion-exclusion processes from the students’ perspective
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018); 1-16. -
Relationships Between Oral Comprehension and Executive Functions in Pre-School Children. Impact of an Integrated Development Program.
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018); 1-16. -
Lexical Development in Kindergarden: Incidence of Reading Tales within Literature Workshop
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018); 1-14. -
Inclusion Program in Higher Education: Experiences of Students in the Faculty of Medicine
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 1 (2018); 1-15. -
Concepciones docentes acerca de la evaluación y el boletín informativo en educación inicial
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 1 (2018); 1-17. -
Growth Mindset Feedback as an Effective Practice to Prompt Orthography Improvements in High-School Students Writing
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 56, No 2 (2019): Tecnologías Digitales y Educación; 1-19. -
Use of dialogic language in the shared reading of children's literature and the creation of joint histories: Contributions of historical-cultural educational psychology to children's narrative awareness
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018); 1-18. -
Perception of the consequences of bullying beyond the classroom: A quasi-quantitative approach
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 1 (2018); 1-14. -
The problem of argumentation teaching in Mexican schools
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018); 1-18. -
Writing a summary. Difficulties and Strategies.
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018); 1-13. -
Special Section Introduction
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 54, No 2 (2017); 1-7. -
Incidencia del proceso de la práctica profesional en las dimensiones de la formación docente de estudiantes de pedagogía en educación física
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 54, No 2 (2017); 1-15. -
Impacto de estrategias de aprendizaje activo sobre el conocimiento disciplinar de futuros profesores de física, en un curso de didáctica
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 1 (2018); 1-12. -
Creencias de padres y profesores acerca de la agresión entre estudiantes en el ambiente escolar
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 1 (2018); 1-11. -
Qualification of Secondary School Students in Social Sciences Didactics; a Proposal from Applied Social Anthropology
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 1 (2018); 1-15. -
Programa de Alfabetización Primero LEE: Evidencia de una evaluación cuasi-experimental en Chile
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018); 1-12. -
El enfoque socio alfabetizador en la enseñanza de la escritura argumentativa: Un estudio de caso
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 2 (2018). -
What Are and How to Teach Big Ideas of Science Education: Stories from the Discussion around a Teacher´s Practice
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 55, No 1 (2018); 1-16. -
Chilean Elementary Teachers' Beliefs about Using Agricultural Concepts to Promote Life Sciences and Mathematics Learning
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 54, No 1 (2017); 1-20.