Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 601-620 of 1372
-
An Investigation of the Reliability and Validity of the Utrecht-Management of Identity Commitments Scale, Adapted to Measure Students' Identity Formation Processes at their University
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 79-97. -
Measuring Academic Growth Contextualizes Text Complexity
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 98-118. -
The Intercultural Bilingual Education Program and its results: Perpetuating discrimination?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 84-94. -
Aprender a explicar conceptos científicos en la formación inicial docente: un estudio de las explicaciones conceptuales de profesores en formación, su modificabilidad y su transferencia
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 86-97. -
Educational Aspiration and the Initial College Experience of High School Graduate Students in Aguascalientes, Mexico
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 18-32. -
Job Initiation for Teachers: Is it a Missing Opportunity for Initial Teacher Training?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 119-134. -
Induction of Beginning Teachers in Chile: A Case Study
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 41-55. -
¿Qué aprenden los docentes en su primer año de ejercicio profesional?: representaciones de los propios docentes principiantes
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 56-74. -
Predictability of Early Mathematical Competencies, Negative Predisposition towards Mathematics, Logical Intelligence, and Educational Environment Factors in Mathematics Performance
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 189-202. -
The Experience of Using a Cognitive Acceleration Approach with Prospective Primary Teachers from Three Chilean Universities
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 98-118. -
How Has History Been Taught in Chile? An Analysis of Programmes of Study for Secondary School History
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 119-135. -
Percepciones acerca de la educación escolar en Chile de estudiantes egresados de enseñanza media y que participaron en un programa de talento académico
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 4-17. -
El sostenedor como agente de cambio: el rol de los coordinadores técnicos en el apoyo a establecimientos municipales chilenos
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 47-64. -
Efecto de la incorporación del ranking de notas en el proceso de admisión a las universidades chilenas
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 95-118. -
Introducción Sección Especial: el viaje peripatético de la educación en un mundo globalizado y “educacionalizado”
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 1-5. -
From Districts to Classrooms: Findings for a Contextualized Agenda of School Change
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 58-62. -
Reseña de libro. El declive de la escuela republicana: una mirada desde criterios de la OCDE
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 175-176. -
Considerations for Measuring Learning Progressions where Target Learning is Represented as a Cycle
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 156-174. -
Power Dimensions of School Reform: The Limitations of Governance Systems
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 86-102. -
Measuring what we Value or Valuing what we Measure? Globalization, Accountability and the Question of Educational Purpose
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 46-57.