Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 581-600 of 1372
-
Contextos, metodologías y duplas pedagógicas en el Programa de Educación Intercultural Bilingüe en Chile: una evaluación crítica del estado del debate
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 53, No 1 (2016); 1-16. -
Primeros años de docencia en contextos de pobreza: preguntas que la evidencia desde EE.UU. sugiere para la conversación en Chile
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 53, No 1 (2016); 1-16. -
Los saberes docentes en la formación inicial. La perspectiva de los formadores
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 53, No 1 (2016); 1-14. -
Factores que afectan a la equidad educativa en escuelas rurales de México
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 53, No 2 (2016); 1-14. -
Measuring What Matters in Early Childhood Classrooms: A Focus on Teacher-Child Interactions
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 53, No 1 (2016); 1-14. -
Búsqueda de empleo, proceso de inserción y dificultad de adaptación de profesores principiantes
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 119-135. -
Components of variance of scales with a subscale structure using two calculations of coefficient alpha
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 6-33. -
Introducción Sección Especial: investigación sobre percepciones y experiencias de tránsito a la educación superior y sobre resultados de políticas públicas en educación
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 1-3. -
Diseño e implementación de una intervención educativa para elevar el bienestar docente basado en las evidencias de la psicología positiva y las neurociencias
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 151-171. -
Building a Productive Trading Zone in Educational Assessment Research and Practice
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 55-78. -
Professional Knowledge for Teaching. Case Study in University Professors from the Universidad de Valparaíso
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 146-158. -
Valid Writing Assessment from the Perspectives of the Writing and Measurement Communities
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 34-54. -
A Model Lesson. Finland Shows that Equity and Excellence Can Co-exist in Education
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 136-145. -
Measurement and Evaluation for Higher Education Admissions: Findings from California
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 53, No 1 (2016); 1-18. -
Special Section Introduction: Research on teachers and inclusion issues in higher education
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 35-40. -
Contribution of Collaborative Work to Teacher Reflection and the Transformation of Pedagogical Practices of School and University Science Teachers
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 75-85. -
High School to College Transition Experiences of Students Admitted in a Chilean Traditional University (CRUCH) through Inclusive Special Admission
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 135-151. -
Towards a more Equitable Distribution of Educational Opportunities: What is the Impact of the Preferential Subsidy Policy on the Achievement Level of the most Vulnerable Students in Chile?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 65-83. -
Who is the Other?: An Analysis of Discourses of Diversity in Studies on Chile's Teacher Training
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 2 (2015); 136-150. -
Perceptions about Socio-Academic Trajectory of Students Enrolled in the Universidad de Concepción Propaedeutic Program
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 52, No 1 (2015); 33-46.