Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 921-940 of 1372
-
An Alternative Curricular Design for Aymaras Communities in the North of Chile
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 277-295. -
"Understanding Communities": an eEucational Proposal from a Critical-communicative Perspective of the Curriculum
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 297-317. -
Curriculum Development: an Innovative Approach from Mathematics' Teaching
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 195-230. -
Curricular Planning Innovation in Elementary and High Schools: a Strategy to Situate and Complement MINEDUC's Plans and Programs
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 245-275. -
New Sociocultural Scenes for Curriculum Development
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 113-144. -
Dialogue in the Teaching of Values: a Curriculum Innovative Mediation
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 145-175. -
Curricular Innovation within School Culture: Preliminary Approach
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 231-244. -
Analysis of Spanish Curricular Politics Consequences for Innovation
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 75-112. -
Politics in Chilean Curricular Reform
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 177-193. -
Innovation in Curricular Construction: Theoretical and Practical Challenges in Chilean Curricular Reform
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 38-73. -
A Relevant Anthropology: "Human Condition" from perspective of Hannah Arendt
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 85-104. -
The Meaning of Education and the Anthropological Transformations of the Modern World. A first Approximation to the Phenomenon of Violence in the School Context
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 105-128. -
Family from an Anthropological View: a Requirement to Educate
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 183-198. -
Anthropological Foundation for a Program of Integral Education Research Concerning the Chilean Educational Reform
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 227-256. -
Education and (Dis)memory. On Each for All... Let's Leave the Past Behing!
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 199-225. -
Humanism and paideia
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 129-152. -
A Post-estructuralism Approach of Curriculum Theory: Nietzche and Deleuze
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 29, No 2 (2001): Innovación curricular; 15-36. -
Current Perspectives in Moral Education
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 169-181. -
Learning and Emotionality. Preliminary notes
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 153-167. -
Reflexive Processes Development in Mathematical Teacher's Training from a Laboratory Activity: Chemistry Shops
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 27, No 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 69-94.