Browsing Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales by Title
Now showing items 709-728 of 784
-
Temuco, 1919: la "guerrilla" por los exámenes en el Liceo de Niñas. Crónica de un conflicto local y algunas breves reflexiones sobre la historia de la educación chilena
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 8 (2001); 185-189. -
Text and discourse: two suprasentential units
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 8 (2001); 129-138. -
The problem of verticality in the afterlife spaces from the sermons written in Nahuatl during XVI and XVII centuries
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 46 (2020): Fotografía de portada: Ari Contreras Bustos, Publicista. -
The Auschwitz trials and the evil in the arendtian thought Radical evil, banality of evil, ordinary evil?
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 47 (2020): Fotografía de portada: Ari Contreras Bustos, Publicista. -
The Brazilian political scene in the outsider epiphany of the Legião Urbana
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 43 (2019): Edición especial Textualidades contemporáneas: procesos de hibridación. -
The Calama experience, a hinge between worker priests and the Chilean civic-military dictatorship
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 39 (2018). -
The city and the museification process. Going through the territorial reconfiguration of culture
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 38 (2017); 145-156. -
The city in chilean and argentinean comics, its representation and social tension
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 37 (2017); 133-147. -
The concept of e-competent executive body and leadership in ICT integration processes in educational institutions and in educational management
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 41 (2018): Edición Especial 20 años de Contextos. -
The concept of education in Paulo Freire and the virtues inherent in the teaching practice: guidelines for an intercultural school
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 42 (2019). -
The Conceptual Metaphor in the EFL Classroom: a Preliminary Study
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 39 (2018). -
The construction of an approach to develop reading comprehension in initial teacher training
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 40 (2018). -
The digital portfolio as a pedagogical strategy: Program Bachelor of Education with mention in German and Pedagogy in German
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 41 (2018): Edición Especial 20 años de Contextos. -
The education for the 21st century subject: Main features of the STEAM approach from the educational point of view
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 41 (2018): Edición Especial 20 años de Contextos. -
The exciting way of speaking of chilean people: generalities
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 39 (2018). -
The facebook funas (puclic shaming) as a clear evidence of Foucault’s panoptic today
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 44 (2019). -
The fetishism of information: review of the book No-things, bankruptcies of the world today by Byung Chul Han
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 51 (2022); 138-144. -
The forgotten times: the temporalities of the Aymara and Mapuche people
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 49 (2021). -
The humanized dragon as a rewriting of Saint George’s legend in Kenneth Grahame’s “The Reluctant Dragon”
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 42 (2019). -
The hybrid idea of a discourse: The position of the author-creator in Leite Derramado
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 43 (2019): Edición especial Textualidades contemporáneas: procesos de hibridación.