Lenguas Modernas: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 1269
-
Croatian English as a foreign language teachers’ knowledge about dyslexia and teaching students with dyslexia: is their practice inclusive and dyslexia-friendly?
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 31-49 -
Test anxiety in learning english as a foreign language in high school students
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 9-29 -
One Investigates Or We Investigate? Uses Of Modalization In Research Articles Related To Language
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 65-88 -
Methodology of action research in the foreign language teaching: its possibilities and limitations
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 51-63 -
Dara Tafazoli and Margarida Romero. Multiculturalism and Technology-Enhanced Language Learning. Hershey PA: IGI global, Information Science Reference, 2017, 339 pages ISBN: 978-15-2251-882-2
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 247-251 -
Using the game subtitle legends in EFL translator training: teacher planning and student perceived learning outcomes
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 71-86 -
Posibilidades del aprendizaje de idiomas asistido por ordenador en la enseñanza superior: una investigación cualitativa
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 55-70 -
Bimodal teaching of healthcare interpreting: a teaching experience in a master’s degree in PSIT
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 137-153 -
Virtual exchanges: a case study in the training of finnish ELE teachers
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 109 -135 -
New technologies in translation: do spanish universities have the resources to update trainers?
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 87-107 -
Elena Alcalde Peñalver y Alexandra Santamaría Urbieta. Aproximación a la traducción inanciera inglés-español: Textos, términos y recursos documentales. Granada: Comares, 2019, 152 páginas ISBN: 978-84-9045-779-5
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 243-246 -
Online flipped classroom in higher education: a case study of a spanish language module from a degree in translation and interpreting
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 191-218 -
Pantallosos: heritage language maintenance in the diaspora
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 219-242 -
Graphic medicine and translation: acquisition of specialized knowledge and foreign language by german-spanish subtitling of videographies on vaccinology
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 155-189 -
Stress in online interpreting classes: changes in teaching and learning due to the “new normality” of education
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 13-33 -
Variation of self-perception of digital competence in future english teachers
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 35-53 -
Formarse para formar en el ámbito de las lenguas modernas. Traducción e Interpretación: una necesidad de la sociedad digital y global actual
. Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 9-11 -
Estudio comparativo basado en corpus sobre el uso de Verbos Académicos en Inglés (Eavs) en artículos de investigación sobre lingüística por parte de académicos nativos y no nativos del inglés
. Lenguas Modernas; Núm. 57 (2021): Primer semestre; pp. 93-136 -
Desarrollo de una prueba de comprensión de lectura expedita (expeditious reading) para estudiantes con bajo nivel de proeficiencia
. Lenguas Modernas; Núm. 57 (2021): Primer semestre; pp. 137-165 -
Representations of elementary school students about writing task
. Lenguas Modernas; Núm. 56 (2020): Segundo semestre; pp. 105-125