Lenguas Modernas: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 1269
-
Multimodal literacy in the chilean language and communication curriculum: learning opportunities for elementary education
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 205-228 -
Writing the Chilean language and literature curriculum: experiences from the construction process
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 229-256 -
Teaching writing to migrant students: Reflections and proposals for an inclusive classroom
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 127-149 -
The official curriculum for indigenous peoples represented by traditional mapuche educators in Chile
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 151-181 -
Reading intervention in children with specific language disorder: a review of the literature
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 77-96 -
Conceptualizations of identity and interculturality in public and educational policies on native peoples and migrants in Chile: a look from language teaching
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 53-75 -
Meanings and conceptions about writing and its teaching: the voices of teachers in the chilean school system
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 97-126 -
Syntactic complexity and quality of writing: a developmental study in narrative and explanatory texts by high school students
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 25-51 -
Introducción: El campo de estudio de la asignatura de Lenguaje en Chile: pasado, presente y futuro
. Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 9-24 -
Relationship between gender and motivational levels in learning Italian as a foreign language
. Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 57-73 -
In-service and pre-service teachers’ literacy and affective disposition towards English language assessment
. Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 93-115 -
L2 vocabulary learning strategies: analysing teaching materials and learners’ perspectives
. Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 75-92 -
Perceptions and attitudes towards the teaching of English pronunciation in efl teacher training programmes in Chile
. Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 117-133 -
Teresa Moure. Lingüística se escribe con A: La perspectiva de género en las ideas sobre el lenguaje. Madrid: Catarata, 2021, 349 páginas ISNB: 978-84-1352-166-4
. Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 135-138 -
The Internal Syntactical Structure of Sufficiency Predicates
. Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 9-38 -
EFL university students’ production of English words containing silent letters
. Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 39-56 -
Guillermo Rojo. Introducción a la lingüística de corpus en español. Routledge. University of Minnesota, USA, 2021
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 139-141 -
Go back to face-to-face classes? Writing opinion letters with feedback through written comments in eighth grade schoolchildren
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 105-131 -
Intensification in the spanish press’ opinion articles: Harvey Weinstein’s qualitative analysis
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 89-104 -
Manel Lacorte y Agustín Reyes-Torres. Didáctica del español como 2/L en el siglo XXI. Madrid, Arco/Libros, 2021
. Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 133-137