Lenguas Modernas: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 1251
-
Intensification in the spanish press’ opinion articles: Harvey Weinstein’s qualitative analysis
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 89-104. -
Manel Lacorte y Agustín Reyes-Torres. Didáctica del español como 2/L en el siglo XXI. Madrid, Arco/Libros, 2021
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 133-137. -
Croatian English as a foreign language teachers’ knowledge about dyslexia and teaching students with dyslexia: is their practice inclusive and dyslexia-friendly?
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 31-49. -
Test anxiety in learning english as a foreign language in high school students
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 9-29. -
One Investigates Or We Investigate? Uses Of Modalization In Research Articles Related To Language
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 65-88. -
Methodology of action research in the foreign language teaching: its possibilities and limitations
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 51-63. -
Dara Tafazoli and Margarida Romero. Multiculturalism and Technology-Enhanced Language Learning. Hershey PA: IGI global, Information Science Reference, 2017, 339 pages ISBN: 978-15-2251-882-2
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 247-251. -
Using the game subtitle legends in EFL translator training: teacher planning and student perceived learning outcomes
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 71-86. -
Posibilidades del aprendizaje de idiomas asistido por ordenador en la enseñanza superior: una investigación cualitativa
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 55-70. -
Bimodal teaching of healthcare interpreting: a teaching experience in a master’s degree in PSIT
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 137-153. -
Virtual exchanges: a case study in the training of finnish ELE teachers
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 109 -135. -
New technologies in translation: do spanish universities have the resources to update trainers?
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 87-107. -
Elena Alcalde Peñalver y Alexandra Santamaría Urbieta. Aproximación a la traducción inanciera inglés-español: Textos, términos y recursos documentales. Granada: Comares, 2019, 152 páginas ISBN: 978-84-9045-779-5
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 243-246. -
Online flipped classroom in higher education: a case study of a spanish language module from a degree in translation and interpreting
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 191-218. -
Pantallosos: heritage language maintenance in the diaspora
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 219-242. -
Graphic medicine and translation: acquisition of specialized knowledge and foreign language by german-spanish subtitling of videographies on vaccinology
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 155-189. -
Stress in online interpreting classes: changes in teaching and learning due to the “new normality” of education
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 13-33. -
Variation of self-perception of digital competence in future english teachers
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 35-53. -
Formarse para formar en el ámbito de las lenguas modernas. Traducción e Interpretación: una necesidad de la sociedad digital y global actual
Lenguas Modernas; Núm. 58 (2021): Segundo semestre; pp. 9-11. -
Estudio comparativo basado en corpus sobre el uso de Verbos Académicos en Inglés (Eavs) en artículos de investigación sobre lingüística por parte de académicos nativos y no nativos del inglés
Lenguas Modernas; Núm. 57 (2021): Primer semestre; pp. 93-136.