Calidad en la Educación: Recent submissions
Now showing items 521-540 of 1206
-
Academic Performance of students from different socio-economic levels in universities: The case of the Catholic University of Chile
Calidad en la Educación; No. 40 (2014): Revista Calidad en la Educación; 22-52. -
The study of educational practices and their relevancy for the analysis of university teaching preparation processes.
Calidad en la Educación; No. 41 (2014): Revista Calidad en la Educación; 161-176. -
Surveys on teacher evaluation and gender biases: an explotatory study
Calidad en la Educación; No. 40 (2014): Revista Calidad en la Educación; 172-199. -
Towards an Analytical and Methodological Framework for the School Improvement Assesment in Chilean Schools
Calidad en la Educación; No. 42 (2015): Revista Calidad en la Educación; 61-91. -
Conceptualization and Experience of the Internationalisation of Chilean Undergraduate Studies
Calidad en la Educación; No. 43 (2015): Revista Calidad en la Educación; 169-200. -
Inclusive Schools in the Context of Social Segregation in the Chilean School System
Calidad en la Educación; No. 42 (2015): Revista Calidad en la Educación; 93-122. -
Presentación
Calidad en la Educación; No. 42 (2015): Revista Calidad en la Educación; 11-12. -
Curriculum redesign at University of Concepción: The experience of initial teacher training programs
Calidad en la Educación; No. 44 (2016): Revista Calidad en la Educación; 301-323. -
Perfomance Indicators of Teacher Training Programs: Evidence for Improving the Teacher Quality Assurance System in Chile.
Calidad en la Educación; No. 43 (2015): Revista Calidad en la Educación; 17-55. -
A snapshot of accreditation models: Organization,processes and practices. The case of the Universities Austral of Chile, Frontera and Lagos.
Calidad en la Educación; No. 41 (2014): Revista Calidad en la Educación; 51-81. -
Organization of teaching and Research at Universities: an Exploration of the Chilean Case
Calidad en la Educación; No. 42 (2015): Revista Calidad en la Educación; 123-160. -
Coherency between graduate profiles and assessment instruments in primary education teacher preparation programs in Chile.
Calidad en la Educación; No. 41 (2014): Revista Calidad en la Educación; 17-49. -
Presentación
Calidad en la Educación; No. 41 (2014): Revista Calidad en la Educación; 11-13. -
Perceptions about the teacher hiring process in Chile: Critical aspects and inequity in the system.
Calidad en la Educación; No. 45 (2016): Revista Calidad en la Educación; 251-287. -
Teaching the language and culture of the Mapuche: A case study of its implementation as a subject in the primary education curriculum
Calidad en la Educación; No. 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 45-80. -
School leadership and socioeducational conflicts. An exploratory study in chilean public high schools
Calidad en la Educación; No. 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 81-111. -
Presentación
Calidad en la Educación; No. 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 8-12. -
Data use and school improvement: Understanding meanings and practices underlying educational decision-making processes
Calidad en la Educación; No. 45 (2016): Revista Calidad en la Educación; 207-250. -
First time principal. A study about the experience and socialization of new public school principals in Chile.
Calidad en la Educación; No. 44 (2016): Revista Calidad en la Educación; 12-45. -
School access and choice of migrant families in Chile: I had no problems because the school is open, because it accepts many nationalities.
Calidad en la Educación; No. 45 (2016): Revista Calidad en la Educación; 132-173.