Calidad en la Educación: Recent submissions
Now showing items 581-600 of 1206
-
Schoolification of Early Childhood Education in Chile: Agreements among Actors in the Field on its Definition, Causes and Proposals
Calidad en la Educación; Nº 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 143-172. -
Analysis of the Scientific Productivity and Technical Efficiency of Chilean Universities
Calidad en la Educación; Nº 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 245-270. -
Political Socialization and Citizenship Education in Chile: An Analysis from a Gender Perspective
Calidad en la Educación; Nº 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 73-106. -
Academic Profession in Chile: Perspectives From an International Survey
Calidad en la Educación; Nº 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 46-72. -
Determinants for Over-duration in Higher Education in Chile
Calidad en la Educación; Nº 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 212-244. -
Presentación
Calidad en la Educación; Nº 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 4-8. -
Physical Education on the National High School Exam in Brazil: Analysis of the Questions from 2009-2017
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 113-146. -
Actions for the implementation of inclusive processes in higher education institutions
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 284-320. -
Confidence and care in the school leadership of Chilean principals.
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 364-391. -
University Outreach and Academic Recognition Mechanisms
Calidad en la Educación; Nº 52 (2020): Calidad en la Educación; 296-323. -
Proposal of a model for the analysis of the implementation of state initiatives in the area of education improvement
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 77-111. -
The Implicit Theories of Brazilian University Teachers on the Motivation of Their Students to Learn
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 252-283. -
Identification of learning support needs and participation of university students with a visual disability: a narrative biographical study
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 42-76. -
Gratuity Policy and Academic Performance in Higher Vocational Education. Lessons derived from the experience of Duoc UC.
Calidad en la Educación; Nº 52 (2020): Calidad en la Educación; 239-262. -
Perceptions about accreditation and quality management in Higher Education. Development of a Spanish-language questionnaire with a sample of academics from a private university
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 321-363. -
Perceptions of a group of 4th and 5th year pedagogy students from 3 universities in Santiago’s Chile, regarding their training and professional future.
Calidad en la Educación; Nº 53 (2020); 146-181. -
Políticas públicas y financiamiento estudiantil.
Calidad en la Educación; Nº 22 (2005): Revista Calidad en la Educación: políticas públicas para la educación superior; 133-146. -
About the journal "Calidad en la Educación", published by the chilean Higher Council for Education
Calidad en la Educación; Nº 26 (2007): Revista Calidad en la Educación: Educación Superior: Diversidad y Acceso; 427-432. -
Modelo de análisis de la deserción estudiantil en la educación superior.
Calidad en la Educación; Nº 17 (2002): Revista Calidad en la Educación: retención y movilidad estudiantil en la educación superior; 91-108. -
Santo Tomás University and globalization: initiatives to face this process
Calidad en la Educación; Nº 24 (2006): Revista Calidad en la Educación: La gestión de las instituciones de educación superior; 275-283.