Browsing Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción by Title
Now showing items 898-917 of 1007
-
The use of discourse markers in oral discourse in EFL classroom by pre-service EFL teachers
Onomázein ; Número especial VI: Investigación en enseñanza de lenguas desde una perspectiva global ; 126-146. -
The uses of argument and taboo in advertising
Onomázein ; No. 55 (2022): March; 115-132. -
THE ‘ VERB+DIRECT OBJECT’ CONSTRUCTION IN THE SEMANTIC FIELD OF THE VERB ‘HABLAR’ IN INFORMAL SPANISH OF SANTIAGO DE CHILE: A PROPOSAL FOR A SYNTACTIC-SEMANTIC TAXONOMY (SECOND PART)
Onomázein ; No. 16 (2007): Diciembre; 111-138. -
The “Conquista Espiritual del Reino de Chile”, by Diego de Rosales, as a source for the study of the morphosyntax of colonial Chilean Spanish
Onomázein ; No. 37: 2017; 41-59. -
The “estar que + verbal phrase” construction from Chilean Spanish
Onomázein ; No. 20 (2009): Diciembre; 45-64. -
Theoretical and practical principles about the inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities in the foreign language classroom
Onomázein ; Número especial VI: Investigación en enseñanza de lenguas desde una perspectiva global ; 64-83. -
Theoretical linguistic principles in the A Latin Dictionary and The Oxford Latin Dictionary: some considerations on the lexicographical article gaudeo and other state verbs
Onomázein ; Núm. 58 (2022): Diciembre; 148-167. -
THREE FORMS OF IRONY: VICE, PARADOX AND GNOSIS
Onomázein ; No. 16 (2007): Diciembre; 171-190. -
THREE FORMS OF IRONY: VICE, PARADOX AND GNOSIS
Onomázein ; No. 34: 2016; 171-190. -
TIMBRE VOCÁLICO EN HABLANTES DE ESPAÑOL COMO SEGUNDA LENGUA
Onomázein ; No. 11 (2005): Junio; 57-65. -
Time invested in self-revision: an indicator of learning performance in translator training?
Onomázein ; Número especial XII: Investigación en Didáctica de la Traducción: de la formación a la práctica profesional; 57-78. -
Tito Livio Frulovisi: Emporia. Comedia humanística latina Introducción, texto crítico, notas y traducción
Onomázein ; No. 35: 2017; xvii, 112 p.. -
“To catch”, Experience Representation in the Narratives of Children with Intellectual Disabilities
Onomázein ; No. 44: 2019; 37-62. -
To feel, to say, to do: expressive variety and emotion prototypes in the youth vocabulary
Onomázein ; No. 22 (2010): Diciembre; 125-163. -
To improve the embedded recommendations from the consultants’ detailed reports. The discourse and its enhancement
Onomázein ; No. 21 (2010): Junio; 237-253. -
Tonal and duration structures in the intonation of Spanish language by bilingual Americans of Mexican ancestry
Onomázein ; No. 45: 2019; 232-258. -
Tonicity and informative structure in possessives: A comparative analysis of European Spanish
Onomázein ; No. 46: 2019; 35-57. -
Toponimy in Spanish language and evasion of Cameroonians in the face of reality
Onomázein ; No. 28 (2013): Diciembre; 239-255. -
Toward an integral semiotic analysis proposal of virtual learning environments
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 219-239.